Po tom, čo Mercedes nedávno uviedol na trh úplne novú triedu S, Audi chce držať ďalej krok a vynovilo svoj vlajkový sedan. Zmeny vidno na prvý pohľad. Predný nárazník trochu vylepšili novými svetlometmi, ešte širšou maskou chladiča a inak umiestnenými prívodmi vzduchu. O športovejší dojem sa postará aj nový balík S-Line. Čo sa týka predných svetiel, tie sú full LED a využívajú technológiu DMD. Každá z lámp má približne 1,3 milióna mikrozrkadiel, ktoré rozdeľujú svetlo na malé pixely, čo umožňuje presné nasmerovanie lúča svetla. Jednou z noviniek je svetelný pás, ktorý vzniká napríklad pri jazde po diaľnici, zlepšuje viditeľnosť a pomáha lepšie udržiavať smer. Svetlá majú aj orientačnú funkciu, napríklad pri nočnom vystupovaní dokážu vytvoriť svetelný koberec, ktorý dovedie k dverám alebo bráne. Na zadnej strane sú použité OLED svetlá, ktoré majú možnosť výberu jedného z dvoch vzorov projekcie (u S8 sú na výber 3 vzory). Na druhej strane, keď sa vozidlo za A8čkou príliš priblíži k nárazníku, svetlá začnú svietiť s väčšou intenzitou. To budú mať lepiči radosti, však?
V interiéri Audi poskytlo širší výber materiálov, ktoré možno použiť na sedadlách, výplniach dverí, lakťových opierok a stĺpikov. Nové sú aj 10,1-palcové obrazovky pre zadných pasažierov a ovládací panel klimatizácie v druhom rade. Nechýbajú ani doplnky, ktoré sa postarajú o tých najnáročnejších – vrátane masážneho systému s 18 pneumatickými vankúšmi či špeciálnych rozkladacích kresiel s opierkou nôh v predĺženej verzii A8 L.
Jednou z najdôležitejších noviniek je nové prediktívne aktívne odpruženie.Vďaka elektromotorom dokáže systém zaťažiť alebo odľahčiť koleso, pričom polohu karosérie prispôsobí situácii na ceste, naklonením o niekoľko stupňov. V komfortnom režime systém spolupracuje s prednou kamerou, aby sa auto ešte lepšie pripravilo na nadchádzajúce nerovnosti. Podľa Audi je v rozsahu rýchlostí 80 až 130 km/h, kde priečne zrýchlenie nepresahuje 0,4 g, zákruta pre pasažierov prakticky nepostrehnuteľná.
Vylepšené boli aj služby pripojenia k internetu, systém Car-2-X a rozšírený systém MMI navigácia plus je teraz štandardom. Nechýba ani paralelný a kolmý parkovací asistent, ktorým možno zaparkovať samostatne, bez prítomnosti vodiča v kabíne. Novinkou je aj nová, špičková verzia A8L Horch, ktorou sa Audi pochválilo už pred pár dňami. Teraz netrpezlivo čakáme, kedy sa objaví na európskom trhu.
Na motoroch sa nič nezmenilo. Pre „dobré ráno“ budú mať vodiči na výber benzín – 55 TFSI (3,0 V6 s 340 k a 500 Nm), 60 TFSI (4,0 V8 s 460 k a 660 Nm). Ponuku uzavrie S8, ktorá bude využívať aj 4-litrový V8, no tu má motor generovať 571 koní a 800 Nm. V blízkej budúcnosti majú do ponuky pribudnúť aj diesely a plug-in hybrid. Výkon je stále smerovaný na 4 kolesá cez 8-stupňovú prevodovku tiptronic.
V Nemecku sa cenník otvára sumou 99,5 tisíc eur a za S8 treba zaplatiť minimálne 144,8 tis. eur.