Vodič roka si naplno užil Opel Mokka a môžeš ho mať aj ty!

V sobotu 16. októbra 2021 sa celá naša redakcia presťahovala do Orechovej Potône. Náš najväčší a jediný pretekársky okruh SLOVAKIA RING sa stal už po šiesty raz dejiskom každoročnej súťaže Vodič roka.

Tentoraz si prišlo vyskúšať svoje teoretické a praktické schopnosti 22 súťažiacich. 18 mládencov vo veku od dvadsať do štyridsať rokov a štyri predstaviteľky nežného pohlavia. Babie leto nám prialo a vytvorilo optimálne podmienky pre tri hlavné súťaže pod holým nebom – jazdu zručnosti, parkovanie a školu šmyku – jazdu na odtrhovej doske. Táto náročná disciplína robila súťažiacim najviac vrások na čele a stratili na nej množstvo bodov.

Jeden však musí byť najlepší. Tentoraz sa ním stal  sympatický stredoslovák Michal Ďubek. Rodák zo Sáse a  dnes pracuje v štátnej správe v Banskej Bystrici. S priateľkou Monikou, ktorá sa prihlásila do našej súťaže žijú v rodinnom dome v starobylej rázovitej obci Sása v okrese Zvolen.

„Všetky tie ceny vlastne patria jej, ona bola vyžrebovaná a prihlásená do súťaže o Vodiča roka, ale nemohla sa zúčastniť a tak som ju nahradil ja.“ V zväzku v ktorom obaja partneri sledujú všetko, čo sa okolo áut deje to nebol žiadny problém.

Ako hodnotíte toto podujatie a čo vám to dalo? –pýtame sa .

„Som na podobnej akcii po prvý raz a som nadšený.  Zopakoval a preveril som si  teoretické vedomosti o cestnej premávke, veď práve v tomto roku boli novelizované niektoré pravidlá, zopakoval som  si zásady poskytovania prvej pomoci, tie sú v čase pandémie viac ako dôležité, ale najviac mi ako sa hovorí dala zabrať praktická časť súťaže. Opel dal  k dispozícii len elektrické, alebo plug-in hybridné autá a ja som podobne ako väčšina súťažiacich nikdy za volantom takého auta nesedel.  Nie som veľkým prívržencom elektrických áut, som trochu konzervatívny, skôr som zástanca benzínových motorov a manuálnej prevodovky. Od elektromobilov ma odrádza predovšetkým takmer trojnásobná cena v porovnaní s klasikou, ale registrujem aj ďalšie mínusy. Výroba, ale aj likvidácia drahých a ťažkých akumulátorov tiež nie je veľmi ekologická. Navyše súčasná energetická sieť nebude schopná zvládnuť dramatický nárast elektrických áut, ktorý sa predpokladá niekedy okolo roku 2030. Veď aj priemyselne vyspelá Škandinávia kde je elektromobilita na vysokom stupni rozvoja musí regulovať nabíjanie batérií a môže tak robiť len vo vyhradených časoch. Automobilizmus v súčasnosti prežíva ťažké časy. Aj dízlové motory s emisnou normou Euro 6, ktoré zo spaľovacích motorov majú najmenej emisií začínajú pociťovať nedostatok močoviny  a bez nej sa auto nepohne. Čo budeme robiť? Budú sa odstraňovať drahé zabudované softvéry a vrátime sa k emisnej norme Euro 5? To sú otázky o ktorých často s kolegami debatujeme, ale vyriešiť ich musia odborníci. Viem čo hovorím, som vyštudovaný autoelektrikár, roky som pracoval vo zvolenskom autoservise, opravovali sme dokonca aj kamióny, takže viem aká je skutočnosť.“

Konkurencia medzi 22 súťažiacimi bola tento rok veľmi silná Aj Michal získal prvé miesto v súťaži a titul Vodič roka len o vlások. Medzi ním a druhým Adamom Bohušom rozhodla jazda zručnosti a pri rovnakom počte bodov prakticky len desatinky sekundy.

„Ďakujem  redakcii Auto magazínu za príjemne prežitý deň medzi autami. A na atraktívnu MOKKU-E ktorú som získal ako odmenu na 14 dní od Opla sa spolu s priateľkou Monikou už teraz teším.“

ap rescueAuto magazínCentrum bezpečnej jazdykooperativamotoristická súťažOpelOpel Corsa-eopel e-zafiraOpel Grandlandopel slovesnkoSúťažvodič roka 2021
Komentáre (0)
Pridať komentár