Milión kriviek, napnuté plochy a svetlomety s prenikavým pohľadom dodávajú Mazde CX-3 vzrušujúci tvar. Ostatne vzrušenie bolo zrejme ústredným motívom pri tvorbe tohto modelu, pretože tak pôsobí auto do poslednej svojej kostičky – počnúc dizajnom exteriéru cez stvárnenie interiéru až po jazdné vlastnosti.
Malé SUV či crossovery sú často iba nafúknuté hatchbacky s prizdvihnutým podvozkom. Ten slúži na sebavedomejšie zdolávanie spomaľovačov a obrubníkov, ale tým sa to končí. Mazda CX-3 je iná. Ponúkala v minulosti totiž pohon všetkých kolies (dnes už však v cenníku nefiguruje, nič to však nemení na veci, že ako jazdenku si ju viete nájsť). Ten slúži najmä ako pomôcka na povrchoch s nízkou priľnavosťou. Samotná štvorkolka je inteligentná a nedá sa nijako ovládať, takže tu nečakajte nijaké terénne „režimy“. Zadné kolesá sa pripoja, keď treba. Do mesta to stačí.
Na Slovensku ešte stále pár kusov u predajcov nájdete. Poponáhľajte sa, ak ste doteraz váhali, ešte stále si viete nový kus objednať podľa prianí. Medzeru po nevšednej CX-3 zapláta trošku väčšia CX-30, ktorá je na trhu od roku 2019. Mazda však plánuje ofenzívu SUV segmentu a už čoskoro by mali doraziť modely CX-60 a CX80.