Kia EV6: Zjednotenie protikladov – prvá jazda

Kia EV6 je príkladom toho, že skvelý elektromobil nemusí niesť značku len prémiovej automobilky.

Slnkom zaliaty juh Španielska, teplota vzduchu prekračuje 25 stupňov Celzia a mňa čaká premiéra za volantom dlho očakávanej novinky. Štýlový elektrický crossover z dielne automobilky Kia si po každej stránke trúfa patriť medzi najlepších vo svojom segmente. Za svoje rozmery sa rozhodne hanbiť nemusí, veď rázvor osí kolies konštruktéri natiahli až na 2 900 milimetrov.

Dôvodom je využitie novej podvozkovej platformy s názvom E-GMP, ktorú využíva aj o niečo skôr predstavený koncernový súrodenec Hyundai Ioniq. Práve platforma vytvorená špeciálne pre elektromobil zaručuje perfektné rozloženie hmotnosti Kie EV6, konkrétne v pomere 53:47. Plochý akumulátor integrovaný do podlahy sa dokáže nabíjať pri napätí 800 V, takže zastávka na nabíjačke bude s týmto autom extrémne krátka. Z 10 na 80 percent sa batéria dobije už za 18 minút. Musím uznať, že kórejský výrobca robí obrovské pokroky a pomaly začínam veriť jeho vízii, že v roku 2030 budú 40% predaných áut značky Kia v Európe tvoriť elektrifikované modely. 

Zajtrajšok je dnes

Kia EV6 v prvom momente ohúri dizajnom karosérie. Viem, niekomu sa auto páči viac a inému až tak nie. Do môjho vkusu sa tentoraz dizajnéri trafili. V interiéri novej Kie EV6 vládne minimalistická architektúra. Dominuje tu obrovský displej tiahnúci sa takmer celou palubnou doskou, rozdelený na dve 12,3-palcové obrazovky. Výhoda elektrického pohonu sa odzrkadľuje v rovnej podlahe bez stredového tunelu, s čím súvisí najmä pocit priestrannosti. Vo výbave nechýba ultramoderný head-up displej s funkciou zobrazovania rozšírenej reality a o zvukový zážitok sa postará 14 reproduktorov značkového audiosystému Meridan.

Dlhý rázvor má zas na svedomí fakt, že Kia EV6 nie je priestranná len vpredu, ale neuveriteľne veľa miesta majú aj pasažieri na zadných sedadlách. Na kolená mám toľko miesta, akoby som sedel v limuzíne. Kórejský elektromobil je ešte k tomu aj praktický. Kufor má objem slušných 520 litrov a ďalších 52 litrov má úložný priestor pod prednou kapotou. Za takéto spojenie moderného interiéru, množstva špičkových funkcií, priestrannosti a praktickosti si u mňa Kia EV6 rozhodne zaslúži pochvalu. 

Môžem ešte jazdiť, prosím?

Na ceste sa elektrická novinka správa maximálne sebavedomo. Auto môže jazdiť v štyroch režimoch (eko, normal, sport a snow), pričom výraznejšie sa mení odozva elektromotora na pokyny pedálu akcelerátora. Samotnú jazdu spríjemňuje regulácia sily tlmenia pri spätnom odskoku kolesa, takže aj na menej kvalitnom asfalte sa posádka cíti veľmi komfortne.

Ja som si Kiu EV6 vyskúšal vo verzii GT-Line, s batériou s kapacitou 77,4 kWh (dojazd 528 km) a s elektromotormi s výkonmi 168 resp. 239 kilowattov. Prvé dojmy mi navrávajú, že by som v praxi siahol po výkonnejšej verzii i keď aj tá slabšia väčšine ľudí bohato postačí. Prvé rande s Kiou EV6 mi ukázalo, že kórejský výrobca posiela na trh veľmi podarený elektromobil za férovú cenu. Už teraz som zvedavý, ako novinka dopadne v našom domácom prostredí v plnohodnotnom redakčnom teste. 

Kia EV6 – Predpredaj spustený, poznáme ceny!

800 Velektrická kiaelektromobilGTGT-LineHyundai IoniqKiakiaev6nabijanierýchlonabíjačkazrýchlenie kia
Komentáre (0)
Pridať komentár