Okrem vzhľadu je najdôležitejšou zmenou nového Focusu, ktorú zákazníci pocítia, multimediálny systém SYNC štvrtej generácie. 13,2-palcová obrazovka je najväčšia medzi kompaktmi spomedzi širokej konkurencie. Multimédiá majú nové ovládanie hlasom a neustálu komunikáciu s databázou, napríklad pri navigácii. Výrobca sľubuje intuitívnejšie rozhranie.
Ford po vzore Puma zvýšil aj funkčnosť nákladného priestoru Focusu kombi. Je pravda, že pod podlahou nie je plastová nádoba so zátkou na jednoduché čistenie, ale existuje tzv vodotesná zóna. Dá sa oddeliť vďaka priehradke v kufri a vhodná štruktúra rohoží uľahčuje ich čistenie.
Lepšie a modernejšie jazdenie
Vodič určite ocení úplne nové LED svetlomety, ktoré majú byť ponúkané pre každú verziu Focusu. Zadné svetlá boli tiež zatemnené, aby získali modernejší vizuálny efekt. Okrem toho sú v bohatších verziách výbavy k dispozícii svetlomety Dynamic Pixel LED, ktoré automaticky menia svetlo pomocou prednej kamery, dynamicky osvetľujú zákruty, prispôsobujú osvetlenie poveternostným podmienkam a čítajú dopravné značky, čo tiež ovplyvňuje tvar svetelný lúč.
Novinkou je asistent sledovania mŕtveho uhla, ktorý dopĺňa tradičný systém monitorovania mŕtveho uhla o funkciu znižujúcu riziko kolízie. Akonáhle vodič minie predmet za sebou a začne sa otáčať, riadenie zareaguje, aby dalo najavo, že to nie je dobrý nápad.
Elektrifikované pohony, ale aj nafta
Ponuka bude zahŕňať aj motory z radu EcoBoost Hybrid podporované 48-voltovým mild hybridným systémom, dostupné vo verziách s výkonom 125 a 155 koní. Tradičné varianty litrového EcoBoostu sú navrhnuté tak, aby generovali 100 a 125 koní. K dispozícii budú aj 1,5 dieselové motory EcoBlue s výkonom 95 k alebo 120 k.
Nový Focus ponúka aj systém jazdných režimov. Okrem štandardných pribudol vo verzii Active režim „klzký povrch“, ktorý zvyšuje istotu jazdy v podmienkach s nízkou priľnavosťou, a režim „nespevnený povrch“, ktorý podporuje jazdu v teréne.
Automat v ST
Rovnako ako pri modeli Fiesta ST, Ford po prvýkrát predstavuje v športovom modeli Focus ST voliteľnú automatickú prevodovku. Motor zostáva rovnaký, tj. 2,3 litra s výkonom 280 k.