To, že je Citroën C4 po všetkých stránkach odvážne moderný, vôbec neznamená, že by bol v akomkoľvek smere „uletený“. Naopak, progresívny, smelý vzhľad v štýle SUV kupé, hýriaci smelými dizajnérskymi prvkami vonku i vo vnútri poteší jednoduchosťou ovládania vysoko modernej techniky.
Progresívny vzhľad
Na prvý pohľad Citroën, na prvý pohľad najnovší Citroën! Ostré línie relatívne vysokej a vyššie položenej karosérie zjemňuje plynulo klesajúca bočná línia strechy v štýle kupé, prechádzajúca do spojlera piatych dverí. Veľké a nápadné kolesá (hoci s profilom 60, čo chválim) zasa dodávajú primeranú agresivitu. Spredu i zozadu dotvárajú osobnosť a osobitosť Citroënu C4 nezvyčajne tvarované LED svetlá. Nechýba zvýšené oplastovanie oboch čiel i bokov karosérie. Ak vám neprekáža, že nebudete na ceste šedá myška, ste na správnej adrese.
Dominantný komfort
Čo vlastne označujeme ako komfort? Ak sa zhodneme na tom, že neobmedzujúci dostatok priestoru na všetkých sedadlách (aj vzadu, pod klesajúcou strechou), kvalitu sedadiel, hlukom neobťažujúci agregát a podvozok, tlmiče nastavené tak, aby vodič auto cítil, no posádka netrpela na nerovnostiach a v zákrutách či nadpriemerná audiosústava – toto všetko C4 spĺňa bezpochyby. Pridajme k tomu pohodlie nastupovania a vystupovania do nie zbytočne nízkej kabíny, hodnotné materiály, vysoko moderný, no nie mätúci vzhľad a rozmiestnenie ovládačov či niekoľko vychytávok (napr. držiak na tablet pre spolujazdca). Príjemné je, že podvozok vďaka premyslenej konštrukcii tlmičov nezanevrel úplne na francúzsku tradíciu trocha mäkšieho pruženia. Čo viac si želať?
Potentný agregát
S radosťou sme sa venovali jazde s vozidlom vybaveným najsilnejším motorom momentálnej ponuky C4, teda benzínovým trojvalcom s výkonom 114 kW (155 k) v kombinácii s vynikajúcou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo je s ním agilné (0 – 100 km/h 9,2 s), nedáva však vodičovi najavo, že by ho nezvládol. Svižná jazda s prívlastkom „hladká“ je zrejme tou najlepšou charakteristikou testovanej konfigurácie. Model C4 nemá vyslovene športové ambície, no to, na čo je určený, plní bez zvyšku.
Užitoční asistenti
V modernom automobile nemôžu chýbať napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, upozornenie na únavu vodiča, rozšírený systém aktívneho brzdenia s funkciou chodci, cyklisti, noc, ďalej rozšírený systém rozpoznávania značiek, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent a kamery, automatické prepínanie diaľkových svetiel. Vhod určite príde aj vyhrievané predné sklo, indukčné dobíjanie mobilu a pod.
Neunavujúca moderna
Vysoko moderné riešenia automobilov neraz unavujú, dezorientujú a vyvolávajú clivotu za tradičnými riešeniami. V C4 tento pocit nezažijete. Hoci všetky informačné kanály prostredníctvom displejov sú na úrovni doby, nestratíte sa v nich. Ovládanie klimatizácie, tempomatu (na veľmi dobrom volante), prevodovky malou páčkou aj tlačidlami a čohokoľvek iného je priateľské a intuitívne. Napokon tak ako celý najnovší a progresívny Citroën C4. Poznámka na záver: vysoko chválim tradičnú možnosť vybrať si z niekoľkých benzínových a naftových motorov s tým, že onedlho príde aj elektrický pohon. Tak to má byť!
Citroën C4 PureTech 155 S&S EAT8 Shine
Cena:
Základ/test: 15 490/28 140 €
Motor:
- zážihový prepĺňaný R3/12 V, objem valcov 1 199 cm3, max. výkon114 kW (155 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 137 – 133 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h 9,2 s, vmax = 208 km/h, spotreba WLTP/test 6,1 – 6,0/ 6,3 l/100 km.
Čo treba uznať
- Maximálne moderný a predsa útulný automobil
Čo nám chýbalo
- Ak vôbec niečo, tak možno pár litrov batožinového priestoru
Čo nás prekvapilo
- Skvelé sedadlá