Sťažujete sa, že „skutočné“ autá sú preč? Čo poviete na 570 koní a 550 Nm maximálneho krútiaceho momentu z atmosférického 5,2-litrového 10-valcového motora? To všetko sa prenáša na zadné kolesá. Znie to skvele, však? Predtým, ako Audi úplne zaelektrifikuje svoj modelový rad, vzali svoj špičkový športový spaľovací model do dielne, pričom pridali značnú dávku sily – 30 k a 10 Nm.
Na výber bude samozrejme uzavreté kupé aj otvorený Spyder. Rozloženie hmotnosti zostalo nezmenené 40:60. Pohon sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S-Tronic a na zadnej náprave je miesto aj pre samosvorný diferenciál. Audi R8 Performance RWD zrýchli na stovky za 3,7 s (3,8 s pre Spyder) a rýchlomer sa zastaví na 329 km/h (327 km/h u Spydera).
Veľa ľudí si spája pohon zadných kolies s jednou vecou – efektnými driftmi, a preto bol systém ESC prispôsobený tak, aby bolo možné robiť riadené šmyky aj pri menej zručných a zdatných vodičoch. Ďalšou novinkou je dynamický systém riadenia, ktorý má umožniť ešte presnejšie riadenie na kľukatých cestách a jednoduchšie manévrovanie na parkoviskách.
Nové sú aj športové sedadlá,. V Nemecku majú ceny kupé začínať od 149 000 eur a Spyder od 162 tisíc eur.