Malé mestské SUV sú dnes v kurze a konkurencia v tomto segmente sa neustále rozrastá. Nemecká značka Opel, ktorá je už v súčasnosti členom koncernu Stellantis, v ňom má tiež hneď dvoch zástupcov. Popri prakticky ladenom Crosslande aj štýlovú Mokku. Keďže výrobca potreboval dvojicu mestských SUV od seba čo najviac odlíšiť, doprial Mokke odvážnejší imidž najmä v podobe retro nádychu.
Nová predná maska s názvom Vizor napríklad odkazuje na ikonický model Manta zo 70. rokov minulého storočia. Svojská je aj zadná časť s tenkými svetlami a dizajnovým nápisom názvu modelu uprostred kufrových dverí. Nami testovaný Opel Mokka vo verzii Ultimate sa ešte mohol pochváliť aj dvojfarebnou šedočiernou farbou karosérie s červenými doplnkami. Mokka skrátka priťahovala pohľady všade, kde sa objavila, a presne to mal Opel pri jej dizajnovaní v pláne.
Rozumný kompromis
Interiér novej Mokky jasne prezrádza, že Opel je súčasťou francúzsko-talianskeho koncernu, čo logicky využíva vo svoj prospech. Zároveň si však nemecká značka stále zachováva vlastnú identitu a vo výsledku je z toho príjemný kompromis. Tak napríklad 10-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku už poznáme z modelov značky Peugeot, no panel klimatizácie má Opel svojský.
Tu je zaujímavé, že otočné ovládače na reguláciu teploty vzduchu má vodič aj spolujazdec, aj keď je klimatizácia len jednozónová. Pochváliť chcem 12-palcový digitálny štít, pretože pôsobí moderne a má viacero štýlov zobrazovania informácií. Dokonca aj prechody medzi jednotlivými animáciami sú pomerne rýchle, s čím majú koncernoví súrodenci problémy. Škoda akurát veľkého množstva lesklých plastov, ktoré sa rýchlo znečistia. V Mokke by tiež mohlo byť o niečo viac priestoru (vo všetkých smeroch) pre cestujúcich na zadných sedadlách, avšak vzhľadom na segment to dokážem akceptovať.
Ideálna voľba
Pod kapotou nami testovanej verzie pracoval 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 96 kW a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm, ktorý má v prípade značky Opel označenie Turbo. Páčila sa mi jeho dynamika, no treba rátať s tým, že motor pocitovo slušne ťahá iba v relatívne malom pásme otáčok. Na mestské využitie mu to však bohato stačí a malé SUV sa nemusí hanbiť ani na okreskách či na diaľnici.
Tam už síce mestská spotreba na úrovni 6,5 litra rýchlo rastie, no netreba sa obávať nedostatku výkonu. Motor skvelo spolupracuje aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom, ktorá patrí k najlepším v tejto triede. Radí vyslovene komfortne a pri rýchlejšej jazde jej výborne sekunduje podvozok. V nízkych rýchlostiach a na rozbitých mestských cestách sa mi zas podvozok Mokky zdal o niečo tvrdší, čo by sa zrejme dalo vyriešiť menšími diskami.
Čo treba uznať
- Mokka priťahuje uznanlivé pohľady.
Čo nám chýbalo
- Viac miesta na zadných sedadlách.
Čo nás prekvapilo
- Výborná práca automatickej prevodovky.
Opel Mokka 1,2 TURBO 96 kW / 130 k Ultimate
Cena (základ/verzia/test) 17 290 /22 990 /25 490 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 133 – 135 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax=200 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 5,9 – 6,0 /6,5 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,00
- Batožinový priestor: 350 dm3