Vizuálne zmeny vidíte sami. Ak náhodou nie, tak je to okrem iného aj inak tvarovaný predný nárazník a úplne nová mriežka. Vycvičené oko si však všimne aj štandardné LED svetlomety s opciou matrixu. Nová Fiesta má byť predovšetkým bezpečnejším modelom. Okrem spomínaných svetlometov, ktoré plne prispôsobujú svetelný lúč situácii pred vozidlom, dostáva aj funkciu včasného varovania pred nebezpečenstvom na cestách (po trase, napr. prekážka, odstavené auto…) a varovania pred pokusom jazdiť v protismere. Systém používa kameru namontovanú za predným sklom a na základe informácií získaných z navigačných systémov zvukovým signálom predčasne upozornia vodiča, že sa chystá jazdiť v protismere ešte pred výjazdom na diaľnicu alebo cestami so zákazom vjazdu.
Nové verzie Fiesty vybavené multimediálnym systémom SYNC 3 ponúkajú funkciu známu z Pumy, nazývanú Rear Occupant Alert. Varuje pred ponechaním detí alebo domácich zvierat v aute. Systém sa aktivuje po vypnutí zapaľovania, ak sa pred cestou začnú otvárať a zatvárať zadné dvere.
Elektrifikované pohony
Fiestu budú ako doteraz poháňať agregáty 1,0 EcoBoost spolupracujúce s mild-hybridným systémom s výkonom 125 a 155 HP alebo 100 HP bez spomínaného hybridu. Všetky varianty pracujú so 6-stupňovým manuálom. Motor s výkonom 125 koní môžu byť vybavený voliteľnou automatickou prevodovkou PowerShift. Táto prevodovka umožňuje využiť funkciu Auto Start-Stop pod 12 km/h, čím sa zníži spotreba paliva pri jazde v meste.
ST stále v hre
Športová Fiesta ST má okrem výraznejšieho vzhľadu aj novú farbu ST Mean Green, podobne ako Puma ST. Novinkou sú upravené sedadlá, ktoré majú poskytnúť ešte lepšiu oporu v zákrutách, ako aj vyšší komfort. Teraz majú integrované opierky hlavy.