Nie je to pretekár, hoci vyzerá živo, športovo a dynamicky. Je to hlavne navonok štýlový, ale vo vnútri trochu staromódny sluha, ktorý v sebe kombinuje poctivú atmosférickú školu s elektromotorom a 1,1 kWh batériou.
Metóda úspechu
Na dnešnú downsizing dobu je pomerne veľký motor skombinovaný s elektromotorom a spolu poskytujú slušnú dynamiku. Ústrojenstvo tvorené aj prevodovkou eCVT, ktorá plynulo mení prevody, akceleráciu trochu maskuje, ale virtuálne prevodové stupne sa to snažia pocitovo potierať. Ak si odmyslíme zvuk vysávača pri zrýchľovaní, tak je úroveň akustického komfortu veľmi príjemná. Ford pripravil aj bohatú paletu jazdných režimov od ekologického cez normálny, športový, režim na klzký povrch či režim na sneh/blato a aj neskúsený vodič si isto všimne rozdielne naladenie pohonu či odlišnú odozvu plynového pedála. Nevýhodou je maličké tlačidlo na stredovom tuneli a pomerne zdĺhavé prepínanie módov, keď je nutné prepínať režimy jednotlivo po jednom.
Sympatickému a modernému pohonnému ústrojenstvu rovnocenne veľmi dobre sekunduje v našom prípade mierne znížený podvozok ST Line so svetlou výškou 178 mm. Nižšie ťažisko dáva Kuge aj pri dravšej jazde stabilitu, primeranú a akceptovateľnú tuhosť. Ešte možno malá, ale absolútne tolerovateľná výčitka k slabšej zvukovej izolácii od kolies prameniaca z môjho častého perfekcionizmu, keďže pri hybridnom režime je v aute často totálne ticho a či chcete alebo nie, hluk kolies a náprav si všimnete.
Veľké L
Nesmiem zabudnúť ani na režim L, ktorý sa aktivuje na otočnom voliči prevodovky malým stredovým tlačidlom. Zjednodušene povedané je to funkcia, ktorá pri jazde z kopca nahrádza redukciu, takže nemusíte pri jazde po povrchu so zhoršenou priľnavosťou brzdiť, prípadne pri jazde po spevnenej ceste auto začne po pustení pedála akcelerátora výraznejšie spomaľovať, a teda intenzívnejšie rekuperovať. Je to však režim určený skôr mimo cesty do ľahšieho terénu.
Ekotipy
Mňa osobne výnimočne fascinovala aj štatistika. Konkrétne informácia na prístrojovom štíte, ktorá sa objaví po každom uvedení vozidla do stavu pokoja a nabáda vodiča k tomu, aby intenzívne využíval brzdenie k rekuperácii. 100 % efektivitu nie je vôbec ťažké dosiahnuť. Na záver letmo dodám, že vzhľadom na akciový cenník Adventure môžete mať bohato vybavenú verziu ST Line X prakticky za cenu ST Line a ešte ušetríte nemalé peniaze. Finálna cena je preto viac než zaujímavá.
Čo treba uznať
- Športovo-elegantný dizajn exteriéru.
Čo nám chýbalo
- Šoférskejšie riadenie.
Čo nás prekvapilo
- Komfort aj so zníženým podvozkom.
Ford Kuga Hybrid 2,5 190k AWD Adventure ST Line
Cena a záruka:
- Základ/test 32 890/37 530 €.
- 5 rokov alebo 120 000 km.
Motor:
- atmosférický zážihový R4/16 + hev, zdvihový objem valcov 2 488 cm3, max. výkon 112 kW (152 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri n. u. ot.min-1. Max. výkon elektromotora 92 kW (125 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment elektromotora n. u. Celkový výkon 140 kW (190 k) pri 6 000 ot.min-1, celkový krútiaci moment 230 Nm pri n. u. ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 131 – 145 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0-100 km/h za 9,5 s, Vmax = 196 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test 5,7 – 6,3/6,3 l/100 km
Batožinový priestor a konektivita
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 575 dm3