Dobrý deň, po prečítaní testu Toyota GR Yaris som bol nesmierne prekvapený, ako veľmi je odlišná od ostatných Yarisov. Súhlasím s Vami, mala vyhrať v súťaži Auto magazín awards. Zarazila ma však veta: „Okrem optimalizácie účinnosti elektrického posilňovača v Toyote skrátili aj oneskorenie na pootočenie volantom.“ Čo znamená „oneskorenie na pootočenie volantom“, nie je posilňovač priamo spriahnutý s volantom?
S pozdravom
Vladimír M.
Dobrý deň,
Toyota GR Yaris má elektrický posilňovač a tie vymysleli pre úsporu paliva. Ak ide vozidlo priamo a vodič netočí volantom, tak sa ich motor vypína. Ak potom vodič pootočí volantom, tak chvíľu trvá, kým sa elektromotor zobudí a začne pracovať. Vo volante zacítite väčšie či menšie seknutie – v prvom momente otáčania je totiž posilňovač neaktívny, takže potrebujete väčšiu silu. Keď potom posilňovač začne pracovať, náhle klesne sila potrebná na otáčania volantu. V Toyote GR Yaris však žiadne seknutie vo volante nezacítite.
Na doplnenie, hydraulické posilňovače sú zasa typické tým, že po rýchlom opakovanom otáčaní volantu sprava doľava a naopak po niekoľkých otočeniach riadenie v stredovej polohe volantu stuhne.
S úctou
Peter Varga,
výkonný šéfredaktor