Športová verzia N Line+ sa v prípade Kony opticky vyznačuje predovšetkým zmenenou prednou maskou, kde výrobca medzi denné LED svetlá umiestnil „hrošie nozdry“ a športový nádych pridal aj spodnej časti nárazníka. Z profilu azda najviac vynikne dizajn 18-palcových diskov kolies a tiež kontrast príplatkovej červenej metalízy (+590 eur) s čiernymi doplnkami. Zadnej časti potom dominuje masívny čierny difúzor a dvojitá chrómová koncovka výfuku na pravej strane. Mne osobne sa dizajn verzie N Line+ páči a za pravdu mi dalo aj niekoľko mojich známych, ktorí sa na športovú Konu pozerali s obdivom. Dokonca zaznela aj nesmelá poznámka, že auto vyzerá športovejšie a dravejšie, než v skutočnosti je.
Nezabúda na komfort
Príjemné športové sedadlá, dobre tvarovaný volant a celkové spracovanie interiéru som nahlas chválil hneď, ako som sa v športovej Kone udomácnil. Až neskôr som prišiel na to, že elektricky nastaviteľné ventilované predné sedadlá v kombinácii koža/semiš s červeným prešitím sú za príplatok 1 600 eur. Rovnako to platí o nadštandardnej ponuke asistenčných a bezpečnostných systémov v balíku s názvom Safety Pack za 1 200 eur. Skupinu moderných anjelov strážnych chcete, aj keď vás občas otravujú. Tak ako mňa v Kone otravoval systém monitorujúci mŕtvy uhol, ktorý bol na môj vkus precitlivený. Dá sa však nastálo vypnúť, takže nemám žiadnu výhradu.
Výkon sa maskuje
Už som spomínal, že srdcom pohonu Kony N Line+ je 1,6-litrový benzínový štvorvalec T-GDi s výkonom 145 kW (198 k) a najvyšším krútiacim momentom 265 Nm. Pre priaznivcov značky Hyundai pripomínam, že ide o úplne nový motor. V porovnaní s predchodcom dostal viacero vylepšení ako napríklad reguláciu ventilov namiesto variabilného časovania, priamy vstrek benzínu pod vyšším tlakom či nižšie vnútorné trenie. Škoda len, že jeho spotreba zostala pomerne vysoká, čoho dôkazom je aj našich 9,9 litra v kombinovaných podmienkach. Autu pritom (počas jazdy) okrem oneskorenej reakcie na prudké stlačenie plynového pedála nemám čo vyčítať. Podvozkovo je dobre zvládnuté, pohon všetkých kolies prispieva k udržaniu ideálnej stopy v zákrutách a páčilo sa mi aj tuhé a primerane ostré riadenie. Som zvedavý, čo prinesie ostrá verzia N, pretože už N Line+ je poriadne súťaživý typ.
Čo treba uznať
- Skvelé nastavenie podvozka.
Čo nám chýbalo
- Aspoň o liter nižšia spotreba.
Čo nás prekvapilo
- Schopnosť systému 4×4 maskovať výkon.
Hyundai sa pochválil štatistikou spokojnosti Slovákov. Čísla prekvapia!
Hyundai Kona N Line+ 1,6 T-GDi 4×4
Cena (základ/verzia/test) 18 290 /28 740 /30 630 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 145,6 kW (198 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 600 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 160 – 167 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax=210 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 7,0 – 7,4 /9,9 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 374 dm3