Elektrický crossover namiesto spaľovacieho hatchbacku. Toto je v skratke nový Renault Megane E-Tech. Ak však máte záujem o klasický Megane, máte ešte možnosť, keďže v ponuke ho ešte na pár mesiacov stále nájdeme a to minimálne do momentu, kým sa Francúzi nerozhodnú zabiť spaľovacie modely na dobro. Otázne je, či si týmto krokom nepodpília konár ak to zle načasujú.
Sériový Megane E-Tech Electric sa príliš nelíši od skôr predstavených konceptov. Auto vyzerá atraktívne a nepodobá na sesterský Nissan Ariya, ktorý debutoval skôr a poskytol Renaultu značné množstvo technických riešení, nakoľko je postavený na platforme CMF-EV. Napriek tomu, že na fotkách vyzerá väčší, je dlhý len 4,21 metra. Môže za to 2,7-metrový rázvor kolies, takže je predpoklad, že by sa nikto nemal sťažovať na nedostatok miesta v kabíne.
Minimalizmus a modernosť príznačné pre elektromobily sú aj tu prítomné. K tomu vkusné prešívanie, vložky z dreva a hliníka alebo kože a k tomu obrazovky. Displej pred vodičom má horizontálnu orientáciu. Multimédiálny displej je klasicky vertikálne. Čo nas na druhej strane veľmi teší, že Renault nechal nažive veľa fyzických tlačidiel. Nezabudli ani na eko-friendly materiály a až 95 % materiálov v interiéri pochádza z recyklácie. Teraz si trošku kopnem nie do Renaultu, ale do doby všeobecne. Čo z toho, že interiér je eko, keď zvyšné časti už také eko nie sú, ako sa z každej strany prezentujú? Je to naozaj smutné, a pre krajiny, ale aj pre planétu môže mať tento trend oveľa horšie následky, ako si vieme predstaviť. Nuž, čas ukáže…
Megane E-Tech váži najmenej 1624 kg!, čo znamená, že v slabšej verzii s výkonom 96 kW (130 koní ) a 250 Nm je skutočne nepravdepodobné, že by bol v triede elektromobilov majstrom rýchlosti. Za zmienku však stojí, že výrobca ponúkne aj výkonnejší variant s výkonom 160 kW (217 koní )a 300 Nm, ktorý má stovku dosiahnuť za 7,4 s a maximálne bude upaľovať 160 km/h.
Prvá jazda: Renault Express Van, Kangoo Van a Trafic – Praktickí a efektívni
Na výber budú aj rôzne kapacity batérií – 40 kWh a 60 kWh, čo bude samozrejme ovplyvňovať hmotnosť. Batéria má na výšku len 110 mm a teda prispieva k nižšiemu ťažisku. Váži 395 kg, vyrába ju LG a pracuje s technológiou NMC. To znamená, že využíva viac niklu a menej kobaltu, výsledkom je vyššia energetická hustota s hodnotou 600 Wh/l. Menšia poskytne maximálne 300 km, a väčší 470 km dojazdu. Renault sa môže pochváliť 8-ročnou zárukou na batérie. Pokiaľ ich maximálna kapacita klesne o viac ako 30%, budeme môcť počítať s bezplatnou náhradou po dobu záruky. Potom? No čas ukáže.
O úspechu modelu bude do značnej miery rozhodovať aj cena, ktorá zatiaľ nie je známa neznáma. Predaj v Európe sa začne vo februári 2022.