Na prvú jazdu s dlhoočakávanou novinkou od Toyoty sme leteli do belgického Bruselu, kde sídli európska centrála japonskej automobilky. Yaris Cross na prvý pohľad pôsobí robustným dojmom, avšak v skutočnosti je to kompaktný a mimoriadne obratný crossover, ktorý bol stvorený do mestských ulíc, no vďaka možnosti pohonu všetkých kolies zvládne aj mierny terén. V meste mu s tesným parkovaním bude pomáhať automatický parkovací asistent, ktorý sa do tejto triedy dostáva z drahších modelov. Zapamätať si dokonca dokáže až 3 rôzne miesta, kde neskôr dokáže sám zaparkovať.
Vďaka svetlej výške podvozka na úrovni 17 centimetrov sa Yaris Cross nezľakne mestských obrubníkov a hravo si poradí aj na poľnej ceste. Svojimi rozmermi už atakuje súrodenecký model C-HR, pričom Yaris Cross udivuje priestrannosťou interiéru. Na prvý pohľad až nečakane veľa miesta je vpredu aj vzadu. Akurát uhol otvorenia zadných dverí by mohol byť väčší, potom by bolo nastupovanie do auta na každé miesto parádne. Pochvalu si zaslúži variabilita batožinového priestoru, ktorý má v prípade predokolky objem slušných 397 litrov. Zadné sedadlá sa sklápajú v pomere 40:20:40 a teda nie je problém prevážať aj dlhšie predmety.
Samotný interiér pritom pôsobí hodnotnejším dojmom ako v prípade menšieho Yarisu a podľa nášho názoru je pocitovo lepší aj v porovnaní s C-HR. Yaris Cross dostal úplne nový multimediálny systém a online navigáciou, digitálny kokpit po vzore Corolly a dokonca prehľadný head-up displej. Výrobca myslel na mladú generáciu a autu doprial bezdrôtové zrkadlenie mobilného telefónu cez Apple Car Play alebo Android Auto. Starší iste ocenia manuálne ovládanie automatickej klimatizácie. Príjemný pocit z interiéru ešte podčiarkujú pohodlné sedadlá.
Nová Toyota Yaris Cross je jediný crossover na našom trhu, ktorý spája hybridný systém a pohon všetkých kolies prostredníctvom malého elektromotora nad zadnou nápravou. Štvorkolka dokona jazdí pocitovo lepšie a príjemnejšie ako verzia s pohonom iba prednej nápravy a to vďaka viacprvkovej zadnej náprave a lepšie rozloženej hmotnosti. Na spoluprácu motora a automatickej prevodovky si treba zvyknúť, no ich spolupráca funguje dobre čo sa neskôr odráža na nízkej spotrebe paliva. 1,5-litrový trojvalec si musí vystačiť s výkonom 116 koní, avšak mestskému crossoveru takýto výkon postačuje. Nová Toyota Yaris Cross má našliapnuté na to, aby sa stala aboslútnym bestsellerom nielen na našom trhu.