Veľa zdrojov uvádza, že zákazy dopravy pre nákladné autá v Tirolsku (Rakúsko) sú v rozpore s právom EÚ. Akákoľvek námietky od kompetentných orgánov sa však ukazuje byť úplne neúčinné. A to nie je všetko, Tirolčania idú ďalej práve oznamujú ďalšiu sériu zákazov na rok 2022.
Volvo Trucks a Mercedes už spolupracujú na vodíkových kamiónoch
V prvých šiestich mesiacoch roku 2022 bude existovať až 21 dní so zákazom nákladnej dopravy. To je o tri dni viac ako v prvej polovici tohto roka. Ako samotní Tirolčania vysvetľujú, sú potrebné ďalšie zákazy, pretože kamiónová doprava smerom na talianske Brennero môže v roku 2022 vytvoriť nové rekordy. Rastúcim rizikom je podľa nich navyše únava infraštruktúry, vrátane okrem iného drenážnych kanálov na viaduktoch. Štatistiky tvrdia, že od januára do júla 2021 z Kufsteinu do Brennera prešlo 1,43 milióna nákladných automobilov. V júli bol zároveň dosiahnutý rekord, keď mesačný počet nákladných automobilov presiahol 217 000. Rekordné čísla však boli v roku 2019 pred korona krízou. Cez nemecko-rakúsku hranicu v Kufsteine prejde až 300 kamiónov za hodinu. Zvyšok musí čakať v rade, ktorý sa tvorí priamo v jazdnom pruhu na nemeckej diaľnici A93. V extrémnych prípadoch môže „vláčik“ presiahnuť aj dĺžku 25 kilometrov, čo je v podstate rovnaká vzdialenosť, ako občasne zažívajú kamionisti na Slovensku na diaľnici D2.
Foto: Archív