Výsledky crash testov sú pre zákazníkov pri kúpe nového auta veľmi dôležité. Nikto nechce búrať, ale nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch. Pri testoch sa ukáže, kto je naozaj slabý a vtedy sa to patrične v médiách nafúkne. Rázom tak auto dostane, resp. celá značka dostane nálepku, ktorej sa tak ľahko nezbaví. A to je prípad modelu Volkswagen Passat, ktorý prišiel na čínsky trh v roku 2019. Ale teraz pozor! Je to verzia, ktorá je odlišná od modelu, ktorý sa v Európe predáva pod rovnakým názvom, ale je vyrobený poväčšine z rovnakých dielov, to znamená je tiež postavený na platforme MQB a je poháňaný podobnými motormi.
Pri vytváraní čínskeho Passatu však spoločnosť urobila niekoľko malých úspor. Jedna kľúčová položka chýba. To by však nevadilo pri nárazových testoch označovaných ako C-NCAP, čo je čínsky ekvivalent Euro NCAP. V Číne však podobné testy realizujú aj ďalšie organizácie, ako napr. CIRI Auto Technology Institute, kedy ide auto inou rýchlosťou a nárazy sú zachytené v inom uhle alebo inými časťami karosérie.
Za takýchto modifikovaných podmienok sa bezpečnosť čínskeho Passatu javí ako hotová katastrofa. Ako ukazuje nižšie uvedené video, pri náraze sa predný stĺpik zložil ako domček z karát. Auto neposkytovalo vodičovi žiadnu ochranu, dokonca ani s airbagom.
Video sa rozšírilo po čínskych médiách a sociálnych sieťach ako blesk a vystavil nemeckú automobilku tvrdej kritike, ktoré sa odzrkadlili v poklese predaja. V porovnaní s predchodcom predaj novej generácie Passatu klesol až o tretinu. Nakoniec sa Volkswagen rozhodol vylepšiť bežpečnosť auta. Ako sa ukázalo, stačilo zmeniť jednu súčasť, ktorá je drahšia o 400 juanov, čiže smiešnych 50 eur. Tu sa krásne naplnilo, že šetriť sa neoplatí. Zlá reklama tak Volkswagen stála nemalé peniaze v podobe strát z predaja.