Hyundai nedávno predstavil americkú verziu modelu Xcient Fuel Cell. Jedná sa o trojnápravový ťahač s typickým americkým rázvorom. Auto je určené na miestnu a stredne dlhú dopravu, a to kvôli dojazdu asi 800 kilometrov. Bude fungovať v súpravách, ktoré budú jazdiť medzi severom a juhom Kalifornie.
Európsky Hyundai Xcient Fuel Cell, ktorý sa vo Švajčiarsku predáva od minulého roka, ponúka dojazd iba 400 kilometrov. Americká verzia preto musí mať oveľa väčšie nádrže na vodík, umiestnené v dlhom kryte za kabínou. Samotná kabína však zostala nezmenená, s typickým európskym usporiadaním a relatívne krátkym priestorom za sedadlami. Prvé nákladné autá Hyundai dorazia do Ameriky toto leto. Po roku a pol ich bude 30, čím vznikne veľká testovacia flotila. A pokiaľ testy prebehnú podľa plánu, Kórejčania budú môcť začať s hromadnými dodávkami uvedením nákladného vozidla na otvorený trh. Hyundai pracuje aj na vlastnej vodíkovej čerpacej stanici, plánovanej na predmestí San Francisca. Jeho počiatočná kapacita by bola schopná natankovať 50 kamiónov denne.