V podstate sa jedná o mix klasiky a minimalizmu, ktorého výsledkom je elektrická motorka ideálna do mestských ulíc. Dlho očakávaný model Zero FXE predstavuje malý supermotard na každodenné jazdenie, ktorý je zatiaľ posledným produktom vo výrobnom portfóliu americkej spoločnosti Zero Motorcycles.
Nový motocykel od Zero poháňa motor Z-Force IPM, ktorý dokáže udržať výkon motocykla aj v nepriaznivých podmienkach. Operačný systém „Cypher Operating System II“ umožňuje jazdcovi nastaviť motocykel podľa svojej predstavy pomocou aplikácie Zero.app. Vďaka tejto aplikácii jazdec vidí tiež aktuálne dáta motocykla. Motorka je vybavená modernými prvkami, ako sú farebný digitálny displej či full LED osvetlenie, ktoré ladí s celkovým dizajnovým jazykom mašiny. Vedenie spoločnosti Zero Motorcycles už dlhší čas otvorene hovorí o revolúcii v odvetví elektromobility.
Aj vďaka skúsenostiam získaným v spoločnosti Huge Design v San Francisku sa pred niekoľkými rokmi začal vyvíjať koncept elektrinou poháňaného modelu FXE. Cieľom už vtedy bolo vytvoriť model, ktorý by bol po estetickej aj technickej stránke bližšie ku svetu elektrických motocyklov. Po desiatkach prototypov, úprav a dlhých hodinách venovaných výskumu boli nadšenci zo Zero Motorcycles schopní vytvoriť motocykel s neuveriteľnými estetickými vlastnosťami. Súčasne tak dokázali vrátiť motorkárom čistý zážitok z jazdy.
„Predstavujeme vám design, ktorý sa pozerá do budúcnosti a komunikuje pomocou ladnosti a ľahkosti. Zdrojom inšpirácie sa stali bojové umenia legendárneho Bruce Leeho, rovnaké ako jeho štíhla, no súčasne svalnatá a agilná postava. Tento design preberá hrubé prvky klasických motocyklov a mieša ich s plynulosťou a minimalizmom, ktoré prináša zasa čistota elektrických motocyklov,“ povedal na adresu nového motocykla Zero FXE viceprezident firmy Zero Motorcycles Umberto Uccelli.
Elektrická motorka Zero’s FXE využíva integrovanú 7,2 kWh Li-Ion batériu, ktorá poháňa vzduchom chladeným bezuhlíkový motor Z-Force 75-5. Dojazd na jednom nabitie v mestskej premávke prevyšuje 100 km. LED svetlomety, ktorých dizajn je ovplyvnený spotrebnou elektronikou, vpredu aj vzadu splývajú s telom motorky. Päťpalcový TFT displej zasa využíva vlastný OS Cypher II, ktorý je navrhnutý pre bezproblémový zážitok z jazdy a ponúka hlboké prispôsobenie pomocou sprievodnej aplikácie.
Mimochodom, spoločnosť Zero Motorcycles vznikla v roku 2006 v USA, ale k väčšiemu rozvoju firmy došlo až po ôsmich sezónach. Šéf Neal Saiki má teraz vysoké očakávanie ohľadne predaja elektrických motocyklov. Progresívne čísla a štatistika sú na strane Zero Motorcycles, napokon vlani len na európskom kontinente zaznamenali nárast predaja o 33 % a v zámorí o 19 %. V konečnom súčte hovoríme o 4000 kusoch motocyklov. Cieľom značky Zero je predávať motocykle všetkých druhov, poháňané elektrinou. Aktuálne má v ponuke ako cestovné endurá tak cestné motorky.
Aktuálne výrobné portfólio značky zahŕňa tieto modely: Zero S (street), SR (street racing), FXS (supermoto), DS (dual-sport), DSR (dual-sport racing), RX (motocross), SR/F + SR/S a nový FXE. Nielen nový elektrický model FXE, ale každá motorka od Zero je poháňaná vzduchom chladeným agregátom Z-Force. Výhodou tohto motora sú nielen jeho výkon a jednoduchá obsluha, ale aj to, že stroj máva veľmi dlhé servisné intervaly. Môže to pôsobiť zvláštne, ale tento agregát má krútiaci moment až 157 Nm. V praxi to znamená viac, ako by sme našli u akejkoľvek inej benzínovej motorky s motorom o objeme 1000 kubíkov aj viac.
Motory sú približne rovnako veľké a ťažké ako konkurenčné „bezkartačové motory“, produkujú však až o 130 % vyšší výkon a o 150 % vyšší krútiaci moment. Batéria Z-Force má jednu z najväčších energetických hustôt respektíve kapacít na trhu s elektrickými motocyklami. Zero na ňu navyše poskytuje záruku až 5 rokov. Na nabíjanie stačí zásuvka so štandardným napätím 110/230 V. Podľa kapacity batérie môže trvať nabíjací proces 4 až 9 hodín. Prostredníctvom integrovanej nabíjacej sústavy Charge tank však trvá plné nabitie len okolo 90 minút.
-jj-, zdroj a foto: Zero Motorcyclces