Zmeny sú viditeľné – okrem nového loga na prednej zásterke sú dokonca k dispozícii aj LED svetlá, ktoré sú o 30 percent účinnejšie, než tradičné halogénové žiarovky a majú „dynamické“ smerovky – prvé v segmente. V prípade kabíny môžeme hovoriť o revolúcii. K dispozícii je bezkľúčový prístup k autu, elektrická ručná brzda, bezdrôtová nabíjačka, porty USB-A a USB-C, zásuvka 230V a vyhrievané čelné sklo. Volant má stále iba vertikálne nastavenie a plasty sú pripravené na tvrdú prácu a odolnejšie voči prípadnému poškodeniu. Operadlo spolujazdca sa sklopí a premení sa na stôl a držiak na pohár. Samozrejmosťou je aj veľká multimediálna obrazovka (až 10 palcov, veľmi podobná tej v Jeepe) s Apple CarPlay a displej namiesto tradičnej prístrojovky (7 palcov).
Pod kapotou sa nachádza nová jednotka s objemom 2,2 litra, Je ľahšia o 15 kg, emituje 7 % menej oxidu uhličitého (a teda presahuje 200 g CO2 / 100 km) a očakáva sa, že vydrží asi 300 tis km. Je k dispozícii vo verziách 120, 140, 160 a 180 k (táto má až 450 Nm), posledné tri je možné kombinovať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Funguje, ale populárnejší bude 6-stupňový manuál.
Nové Fiat Ducato bude mať k dispozícií štyri stupne výbav – Easy, Business, Lounge a Trekking. Novinkou pre Ducato je vyhrievané čelné sklo, parkovací asistent spojený s digitálny spätným zrkadlom. Vo vozidle sa nachádza aj 360° kamera a sledovanie mŕtveho uhľa.
Zmeny išli ďalej – nový elektrický asistent uľahčil jazdu a udržanie Ducata v určenom jazdnom pruhu. Dodávka tiež zabrzdí pred prekážkou (aj cyklista), rozpozná značky a sám si poradí s dopravnou zápchou (adaptívny tempomat Stop & Go ). Ducato môže byť tiež vybavený digitálnym zrkadlom. V boji o zákazníka vozového parku bolo tiež možné vložiť hot-spot do auta alebo ho prepojiť s aplikáciou. Zobrazuje nielen polohu vozidla, ale aj jeho stav, umožňuje vám diaľkovo otvárať alebo zadávať výstrahy a pod. Fiat Ducato je už k dispozícii v showroomoch.