Hyundai v tomto období na Slovensku predal 3 886 kusov nových vozidiel a dosiahol trhový podiel 9,16%. Medziročne tak Hyundai zvýšil predaj svojich vozidiel o 22,51% a posilnil svoj trhový podiel o 0,6 percentuálneho bodu. Ešte viditeľnejší je rast značky pri pohľade na kategóriu osobných vozidiel (M1), v ktorej získal Hyundai trhový podiel až 10,11% a medziročne sa zvýšil o 0,8 percentuálneho bodu. Okrem toho, že každé desiate nové osobné vozidlo predané na Slovensku je Hyundai, zaujímavá je aj skutočnosť, že až 47% (1 829 ks) predaných áut značky Hyundai putovalo do rúk súkromnej klientely. Podiel Hyundai-u na predaji súkromným osobám dosiahol rekordných 15,5%. Pod predajné úspechy značky Hyundai sa najvýraznejšou mierou podpísali modely i30 a TUCSON.
i30 naďalej top bestsellerom
Hoci mal A segment na celkovom predaji nových áut na Slovensku podiel len 1,3%, medziročne narástol o vyše 22%. Pod dynamiku predaja najmenších vozidiel sa rozhodujúcou mierou podpísal práve Hyundai s novou generáciou modelu i10. Za prvý polrok sa z nej predalo 150 ks a je najpredávanejším vozidlom segmentu A s podielom až 27%.
Segment malých áut (B) patrí na Slovensku k najväčším, hoci v porovnaní s rokom 2020 zaznamenal medziročný pokles o takmer 8%. V silnej konkurencii sa zástupca značky Hyundai, model i20, nestratil. Z i20-tky sa predalo 571 kusov a je štvrtým najpredávanejším vozidlom segmentu B.
V písaní mimoriadne úspešného príbehu pokračoval aj modelový rad i30. Za prvých šesť mesiacov roka 2021 si nových majiteľov našlo 1 742 i30-tok, čo predstavuje medziročný nárast predaja až 56%! Hyundai i30, ktorý sa predáva v karosárskych verziách hatchback, fastback a kombi, je tiež celkovým lídrom v segmente C1, keď každé štvrté predané auto v tomto segmente bol práve Hyundai i30.
TUCSON opäť najpredávanejší
Vyše 42% všetkých predaných nových áut na Slovensku v prvom polroku 2021 tvorili vozidlá s karosériou typu SUV. V segmente malých SUV a crossoverov má Hyundai v súčasnosti už dvoch zástupcov. Úspešne sa rozbehol vynovený model KONA, z ktorého sa za prvých šesť mesiacov tohto roka predalo 171 kusov. Druhý zástupca v segmente malých SUV je BAYON, ktorý bol uvedený na trh koncom júna tohto roku a jeho predaje sa objavia až v štatistikách za mesiac júl.
Najočakávanejšou novinkou značky Hyundai v roku 2020 bola nepochybne štvrtá generácia modelu TUCSON. Toto stredne veľké SUV patrí dlhodobo k najpredávanejším SUV modelom na Slovensku a jeho nová generácia to len potvrdzuje. TUCSON bol v prvom polroku 2021 najpredávanejším modelom segmentu SUV-C a celkovo 2. najpredávanejším SUV na Slovensku. V tomto roku Hyundai eviduje už 1 102 predaných kusov, čo predstavuje medziročný nárast predaja modelu TUCSON o 26%. Až 87% (960 ks) zo všetkých predaných TUCSON-ov v tomto roku navyše pripadá na novú generáciu. Tá má všetky predpoklady naďalej rásť vďaka novým verziám Plug-in Hybrid a N Line, ktoré sa už dostávajú do predaja.
Reprezentantom značky Hyundai v menšom, ale rastúcom segmente veľkých SUV je model SANTA FE, z ktorého sa za prvý polrok predalo 135 kusov. Ide o 5. najpredávanejší model segmentu SUV-D.
Druhy polrok v znamení N modelov a IONIQ 5
Druhý polrok roku 2021 sa v Hyundai bude niesť v znamení ďalších noviniek. Očakáva sa úspešný štart predaja nového crossoveru BAYON, zvýšený výskyt trojice nových N-modelov i20 N, i30 N a KONA N na slovenských cestách a najmä začiatok predaja špičkového elektrického CUV IONIQ 5.
Výsledky predaja modelov Hyundai v období 1.1. – 30.6. 2021 podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky:
Model | Počet ks | Medziročne | Segment | Podiel v segmente |
i10 | 150 | +417% | A | 26,9% |
i20 | 571 | -24% | B | 8,1% |
i30 | 1 742 | +56% | C1 | 27,3% |
IONIQ | 11 | +57% | C1 | 0,2% |
KONA | 171 | -36% | SUV-B | 3,0% |
TUCSON | 1 102 | +26% | SUV-C | 13% |
SANTA FE | 135 | +8% | SUV-D | 5,7% |
H1 | 4 | -20% | MPV-D | 5,6% |