Minitest: BMW X2 xDrive25e M Sport X – Pozor na predsudky

BMW X2 xDrive25e kombinuje viacero vlastností a je zábavnejšie, než by ste čakali.

Na spojenie plug-in hybridnej technológie s prémiovou značkou BMW si mnohí ešte len zvykajú, no v ponuke bavorskej automobilky je už viacero takýchto ekologických modelov. Patrí medzi nich aj štýlové SUV X2 s označením xDrive25e, ktoré v sebe ukrýva rôzne charaktery. Pod kapotou pracuje 1,5-litrový trojvalec s neveľkým výkonom 92 kW (125 k), z ktorého sa milovníkom nemeckej značky ježia chlpy na chrbte. Lenže v plug-in hybridnej „iksdvojke“ mu pomáha aj 70-kilowattový elektromotor a kombinovaný výkon 220 koní už vyznieva slušne. Po stlačení plynového pedála sa auto navyše správa veľmi agilne, pričom vďaka precíznej 6-stupňovej automatickej prevodovke je na stovke za 6,8 sekundy. Pod zadnými sedadlami uložený akumulátor s kapacitou 10 kWh sa z domácej siete dobíja dlhých 5 hodín a rýchlonabíjačka skráti tento čas najviac o polovicu. V ideálnych podmienkach však akumulátor dokáže spaľovací motor nahrádzať na trase dlhej vyše 50 kilometrov (v zimnom období do 40 km) a aj s vybitou baterkou jazdí BMW X2 stále v hybridnom režime s kombinovanou spotrebou do 6,5 litra.

Imidž pred praktickosťou

Ak ste sa rozhodli pre plug-in hybridné SUV pre potreby rodinného auta, potom radšej odporúčam súrodenecký model X1 s rovnakým označením. Ten je oproti X2 o 49 mm dlhší a o 69 mm vyšší. Je v ňom viac miesta na hlavu pre zadných pasažierov a jednoduchšie nastupovanie. Technika je tá istá. Model X2 je naopak štýlovejší a lepšie odhlučnený od podvozka i motora. Keď máte navyše v batérii dosť šťavy a odvahu vypnúť stabilizačný systém, tak sa vďaka rýchlemu nástupu krútiaceho momentu elektromotora poháňajúceho zadné kolesá zrazu z každej zákruty stane príležitosť na kontrolovaný šmyk. Napĺňajú sa tak moje slová z úvodu. Na prvý pohľad nudné ekologické SUV s trojvalcom pod kapotou je vlastne relatívne výkonné auto so skvelou spotrebou a poriadnou chuťou zabávať sa. Ste prekvapení?

Čo treba uznať

  • Dostatok výkonu za každých podmienok.

Čo nám chýbalo

  • Čas, ktorý sme strávili nabíjaním.

Čo nás prekvapilo

  • Chuť auta zabávať sa.

 

BMW X2 xDrive25e M Sport X

  • Cena (základ/test)                  45 650 /63 000 € 
  • Záruka                                    4 roky alebo 60 000 km, batéria 8 rokov alebo 160 000 km

Motor: 

  • preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 92 kW (125 k)  pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 220 Nm pri 1 500 – 3 800 ot.min-1, elektromotor 70 kW (95 k) pri 8 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 165 Nm pri 100 – 3 000 ot.min-1, kombinovaný výkon: 162 kW (220 k), max. krútiaci moment sústavy 385 Nm. Emisie CO2 (vážený priemer) 38 – 42 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 

  • 0 – 100 km/h za 6,8 s, Vmax = 195 km/h, spotreba benzínu výrobca (vážený priemer)/test 1,7 –1,9 /6,3 l/100 km, spotreba elektromotora 14,9 – 15,2/24,0 kWh/100 km.

Ikonky 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 410 dm3
BMWbmw plug-in hybridBMW X2BMW X2 xDrive25eM xDrive
Komentáre (0)
Pridať komentár