Spoločnosť FlixBus uviedla na trh prvé medzinárodné autobusy poháňané na stlačený respektíve skvapalnený zemným plyn (Bio-CNG resp. Bio-LBG). Jazdiť budú od júla tohto roku medzi Holandskom a Belgickom respektíve Nórskom a Švédskom.
Prvý júlový štvrtok začnú premávať prvé medzinárodné autobusy na bioplyn medzi Amsterdamom a Bruselom a medzi Štokholmom a Oslom. Autobus pre linku Holandsko – Belgicko vyrobila firma Iveco (Bio-CNG), zatiaľčo autobus značky Scania na severe Európy bude poháňaný (Bio-LBG). FlixBus spolupracuje s poskytovateľmi plynu OG (OrangeGas) a Gasum, aby bolo zaistené, že tieto autobusy dopĺňa len bioplyn, ktorý je čo najšetrnejší ku klíme.
Autobusy FlixBus, prevádzkované na pravidelných linkách, sú v súčasnej dobe v mnohých krajinách najekologickejším dopravným prostriedkom, Bio-CNG alebo Bio-LBG prinášajú veľkú šancu na ďalšie zníženie uhlíkovej stopy v rámci osobnej hromadnej dopravy. Obe technológie sú k dispozícii na veľkej časti európskych tras FlixBusu. Dostupnosť týchto palív sa v Európe rýchlo zlepšuje najmä preto, že sa EÚ rozhodla sprístupniť čerpacie stanice pre zemný plyn na hlavných európskych cestných sieťach (TEN-T).
Testovaním alternatívnych palív v rôznych projektoch plánuje FlixMobility lepšie porozumieť tomu, ako sú technológie vnímané autobusovými partnermi a zákazníkmi, ale tiež preskúmať prevádzkové obmedzenie, výhody a potenciálny dopad na prevádzkové náklady. Značka FlixBus, ktorá sa rozhodla do svojho vozového parku doplniť tieto autobusy, na projekte spolupracoval so spoločnosťami Iveco a Scania, ktoré realizovali prestavbu existujúcich modelov autobusov na bioplyn.
Nevládna organizácia atmosfair, ktorá sa zaoberá klimatickou stratégiou a kompenzáciami CO2, overuje pôvod bioplynu a zaisťuje, aby Flix získaval čo možno najzelenší plyn. Predbežné výpočty naznačujú zníženie CO2 približne o 75 % v porovnaní s prevádzkou na naftu na linkách medzi Amsterdamom a Bruselom a medzi Štokholmom a Oslom. Tieto autobusy na bioplyn sú najnovšími prírastkami do udržateľné flotily Flix. V roku 2018 zahájila spoločnosť FlixBus pilotovania prvých plne elektrických diaľkových autobusov na svete v Nemecku, Francúzsku a USA.
Na konci roku 2019 FlixBus oznámil spoluprácu s nemeckou technologickou spoločnosťou Freudenberg a predstavila svoje plány na vybudovanie prvého diaľkového vodíkového autobusu. Autobus jazdiaci na trase medzi a Londýnom a Dortmundom je vybavený solárnymi panelmi, vďaka ktorým môže na tejto trase ušetriť približne 7 % paliva. Všetky vlaky FlixTrain sú na 100 % napájané zelenou elektrinou.
-jj-, zdroj a foto: FlixBus