Ako sa na nový model patrí – model 308 SW oproti predchodcovi narástol. Pozdĺžne presne 60 mm, ale dôležitejší rozmer pre cestujúcich, rázvor, sa zväčšil o 55 mm, čím sa cestujúcim na zadných sedadlách dostalo do vienka viac priestoru. Nový 308 SW síce nie je kópiou 508 SW, ale to vôbec nevadí. Práve naopak. Štíhla línia mu priniesla zníženie línie strechy o 2 cm v porovnaní s predchodcom a predĺženie siluety v porovnaní s hatchbackom o 27 cm! Predná strana sa vyznačuje charakteristickými tesákmi a noví majitelia dostanú sériovo LED svetlomety. Matrix svetlá budú tiež k dispozícii za príplatok – konečne!
Vzadu je vo vnútri svetiel výrazný tvar v podobe trojitej línie v novej interpretácii. Pútavý je aj malý spojler tesne pod zadným oknom, ktorý sa výrazne líši od hatchbacku. Výsledkom všetkých kúr bol dobrý koeficient odporu vzduchu, ktorý je Cx = 0,277. A keďže ide o kombi, podstatným musí byť aj batožinový priestor. A tiež je. V obvyklej polohe sedenia má kufor kapacitu 608 litrov, čo je len o niečo horšie (o 32 litrov) ako v prípade Škody Octavie Combi. Tento počet je možné zvýšiť sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40. K dispozícii je potom maximálne 1 634 litrov.
Interiér vyzerá v zásade rovnako ako v prípade hatchbacku. Máme tu i-Cockpit s novým 10-palcovým multimediálnym displejom a novým stredovým tunelom. 10-palcová obrazovka sa tiež objaví za volantom v podobe digitálnych 3D budíkov.
Čo je pod kapotou? Na výber budú benzínové motory PureTech s objemom 1,2 litra s výkonmi 110 a 130 koní a naftové motory 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ktoré budú kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 8-stupňovým automatom (s výnimkou 110 k 1,2) . K dispozícii budú aj elektrifikované pohony – plug-in hybridy založené na 1,6-litrovom benzínovom motore, ktoré budú môcť mať výkon 180 alebo 225 koní a v oboch prípadoch budú kombinované s automatickou prevodovkou.