Horúci koniec júna znamenal pre našu redakciu prvé rande s Renaultom Arkana v hybridnej verzii s označením E-TECH. So štýlovým SUV-kupé sme jazdili už pár týždňov predtým, no v tom čase bola zatiaľ vybraným novinárom k dispozícii iba mikro-hybridná verzia s 1,33-litrovým benzínovým štvorvalcom TCe. Už vtedy sme však mali z modelu Arkana príjemný pocit, takže na hybrid sme sa vyslovene tešili.
Základom hybridnej verzie E-Tech je nepriamo vstrekový atmosférický benzínový štvorvalec SCe s objemom 1,6 litra a výkonom 69 kW (94 k), ktorý je kombinovaný s elektromotorom 36 kW (49 k) a štarter-generátorom 15 kW (20 k). Vo finále má hybrid kombinovaný výkon až 105 kW (143 k). Elektromotor čerpá energiu z 1,2 kWh batérie. Rátať tiež treba so zmenšením batožinového priestoru z 513 litrov na 480 litrov. Originálnym prvkom je, samozrejme, multimódová automatická prevodovka, ktorá ma 2 stupne pre elektromotor a 4 stupne pre spaľovací motor. Veľmi zaujímavý je aj rozdiel v cene medzi verziou TCe 140 a E-Tech. Aktuálne je medzi nimi rozdiel iba 1 100 eur.
Renault si pre nás počas prvej jazdy s hybridom pripravil aj malé prekvapenie. Na úseku dlhom asi 60 km sme sa mali snažiť o dosiahnutie čo najnižšej spotreby. Nám sa podarilo meraný úsek prejsť so spotrebou 3,9 – 4,0 litra, no priznávame, že so zapnutou klimatizáciou. Kolega z konkurenčnej redakcie vzal túto výzvu serióznejšie a podarilo sa mu dosiahnuť priemernú spotrebu len 3,3 litra benzínu na 100 km.
Hybridný Renault Arkana v nás po pár desiatkach kilometrov zanechal solídny dojem. Má komfortný podvozok, ktorý sa nebojí ani športovejšej jazdy, výkonný hybridný systém, schopnosť jazdiť na elektrický pohon a navyše brutálne dobre vyzerá. Dokázali sme si, že 145-koňový hybrid zvládne jazdiť so spotrebou do štyroch litrov a to je pre nás výzva aj smerom k redakčnému testu, na ktorý sme už teraz zvedaví.