Od roku 2014, keď ho prvý raz uviedli na trh, z neho predali viac ako 170-tisíc kusov. Väčšinu kupujúcich predstavovali noví zákazníci značky Lexus, vďaka čomu sa stal kľúčovým prispievateľom k jej rastu v regióne Európy. Inováciou bolo využitie profesionálnych pretekárov pri vylepšovaní dynamického výkonu vozidla – najmä riadenia a brzdenia – pri testovaní na trati spoločnosti Lexus v japonskom zariadení Šimojama.
Model NX má vyvážené a silné proporcie a vyznačuje sa pevným postojom s dobrou priľnavosťou k vozovke. V porovnaní s prvou generáciou modelu NX sa jeho celková dĺžka zväčšila o 20 mm, rázvor kolies o 30 mm, šírka o 20 mm a výška o 5 mm. Vpredu hrá v rámci dizajnu vozidla neodmysliteľnú úlohu vretenovitá mriežka chladiča charakteristická pre značku Lexus: je zvislejšia a vďaka jemnejšiemu lemovaniu vytvára celkový tvar a objem karosérie. Zvislejšia poloha zároveň zlepšuje chladiaci výkon mriežky. Mohutný a svižný dojem umocňuje širší rozchod predných a zadných kolies (ktorý v modeli NX umožnila platforma globálnej architektúry K (GA-K)), dlhá a elegantná kapota, krátke previsy a rozšírené oblúky kolies, kde sú uložené väčšie kolesá – s priemerom až 20 palcov.
V zadnej časti sú výrazné nové prvky, ako napríklad nové zadné združené svetlá v tvare písmena L, ktoré sa tiahnu po celej šírke vozidla. Doterajší emblém značky Lexus nahradil názov „LEXUS“, ktorý zdobí dvere batožinového priestoru a vytvára jednoduchý a modernejší vzhľad.
Celkovú atmosféru v kokpite vytvára tvarovanie priestoru, ktorý sa zakrivuje od dverí vodiča až po stredovú konzolu. Tu sú všetky informačné zdroje – multimediálna obrazovka, multifunkčný informačný displej, kombimeter s jedným číselníkom, centralizované ukazovatele a projekčný displej (ak je súčasťou výbavy) – zoskupené do jednej spojenej oblasti, takže ich obsah je možné čítať s minimálnym pohybom očí a hlavy.
Podobný princíp sa uplatnil aj v usporiadaní ovládacích tlačidiel vozidla: spúšťacie tlačidlo, radiaca páka, ovládače klimatizácie, prepínač režimu jazdy – všetky sú na rovnakom mieste, takže sú v dosahu vodiča a ich obsluha je zjednodušená a dokonale intuitívna.
Pohodlie a ticho
Cieľom dizajnu v priestore pre cestujúcich vpredu bolo vytvoriť pocit luxusného salónika, v ktorom by nebolo cítiť nijaký zásah z priestoru vodiča. Povrchová úprava kabíny je bohatá na príklady prístupu remeselných majstrov Takumi, ktorí pracujú pre značku Lexus, a to najmä v podobe materiálov vysokej kvality, ktoré výborne vyzerajú a rovnako skvelé sú aj na pocit. Komfort zaisťujú detaily, ako je precízny dizajn predných sedadiel s dôrazom na tvar sedadla v priereze, poloha vankúšov s bočnou oporou či dokonca formácia konkávnych oblastí, ktoré vytvárajú priestor pre lakte cestujúceho. Rozsiahle použitie materiálov na zvukovú izoláciu a pohlcovanie hluku a vibrácií vytvára tiché a pokojné prostredie.
Nový NX je ako prvý model značky Lexus vybavený systémom elektronickej západky e-latch na odblokovanie dverí. Tento elektronický systém nahradil doposiaľ známu vnútornú kľučku dverí tlačidlovým spínačom umiestneným vedľa lakťovej opierky v paneli dverí. Jeho jednoduchá obsluha pomocou jednoduchého plynulého pohybu je inšpirovaná tradičnými posuvnými papierovými panelmi „fusuma“ na oddeľovanie miestností v japonských domácnostiach.
NX 450h+, prvý plug-in hybrid
Elektrifikovaný model je vybavený 2,5-litrovým hybridným motorom a dobíjacím lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 18 kWh, čo je najvyššia kapacita v jeho triede. Prídavný elektromotor vzadu zaisťuje výkon pohonu všetkých štyroch kolies. Plug-in systém vyvinie výkon 306 k (DIN) a očakáva sa, že dosiahne zrýchlenie 0 – 100 km/h len za šesť sekúnd aj niečo. Naopak, odhadované emisie CO2 (kombinovaný cyklus WLTP) na úrovni menej ako 40 g/km a spotreba paliva menej ako 3 l/100 km by mali byť v triede vozidiel, kam patrí Lexus NX, najlepšie.
Veľkosť a kapacita akumulátora v spojení so znalosťami spoločnosti Lexus v oblasti efektívnosti elektrifikovaných pohonov sú zárukou prvotriedneho elektrického dojazdu 63 km a umožňujú jazdu v plne elektrickom režime pri rýchlosti až 135 km/h. Najdôležitejšou charakteristikou je, že plug-in hybridný Lexus si zachováva vysokú účinnosť aj pri vybití akumulátora. U mnohých konkurentov je prevádzka štandardne nastavená na spaľovací motor, no v modeli NX 450h+ je východiskovým nastavením efektívny systém hybridného pohonu bez nutnosti dobíjania. Za týchto okolností sa očakáva, že účinnosť modelu NX bude až o 20 % vyššia ako v prípade konkurenčných systémov.
Použitie plug-in systému v ničom neohrozuje praktické vlastnosti modelu NX – batožinový priestor má rovnaký objem ako v hybridnom modeli. Pod podlahou batožinového priestoru je ešte 21-litrový priestor, ktorý umožňuje usporiadané uloženie nabíjacích káblov. Objem palivovej nádrže zostal taktiež nezmenený a má aj v tomto prípade 55 litrov.
Model NX 350h s hybridnou technológiou štvrtej generácie
Výkon a účinnosť hybridného modelu NX 350h sa posunuli na novú úroveň vďaka zavedeniu štvrtej generácie technológie hybridného pohonu od spoločnosti Lexus, ktorá poskytuje o 25 % vyšší výkon ako systém v aktuálnom modeli. Vozidlo teraz dosahuje maximálny výstupný výkon 244 k (DIN), pričom zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa zvýšilo o 15 % a dosahuje 7,7 sekundy. Zároveň došlo k očakávanému zníženiu emisií CO2 približne o 10 %.
Model NX 350h bude v ponuke s pohonom predných kolies (FWD) a všetkých kolies (AWD). Ťažná kapacita modelu s pohonom FWD sa zvýšila na 1 500 kg, čo zodpovedá schopnosti verzie AWD.
Pohodlné nabíjanie pre všetkých vo vozidle
Pohodlie pre všetkých vo vozidle zabezpečujú štyri konektory USB v kabíne, dva vpredu a dva vzadu. Tri z nich sú v štandarde USB-C a môžu sa používať na nabíjanie zariadení. Toto umožnila rýchlejšia riadiaca jednotka (CPU) použitej platformy. Bezdrôtová nabíjačka telefónov, pokiaľ je ňou vozidlo vybavené, pracuje o 50 % rýchlejšie. Integráciu smartfónov zabezpečuje bezdrôtové pripojenie pomocou systému Apple CarPlay. K dispozícii je aj káblové pripojenie pomocou systému Android Auto.
Aplikácia Lexus Link
K širšej škále služieb a funkcií je možné získať diaľkový prístup pomocou aplikácie Lexus Link. Takto možno napríklad odomknúť a zamknúť vozidlo či spustiť klimatizačný systém na vyhriatie alebo ochladenie kabíny pred cestou. Táto funkcia je štandardnou výbavou celého nového radu vozidiel NX.
Majitelia plug-in hybridného modelu NX 450h+ môžu využívať aplikáciu na plánovanie, nastavenie a sledovanie priebehu nabíjania.