Kde sú tie časy, keď Škoda mala v ponuke ostrú Fabiu RS? Dnes je plaketa RS, žiaľ, vyhradená pre modely Octavia a Kodiaq. V nižších modelových radoch ju nahradil výbavový stupeň Monte Carlo. Škoda. Čísla však nepustia, verzie RS by tvorili príliš malý podiel z celkového predaja týchto modelov. Môžeme sa na to pozrieť aj z druhej strany, výbava Monte Carlo totiž vyzerá výborne a sprístupňuje športový nádych širokej škále ľudí. Scala Monte Carlo má LED svetlá s tmavým vnútrajškom a čierne dekoračné prvky – rám masky chladiča, kryty zrkadiel, lemy okolo okien, intarzie na bokoch a rohové lipy v prednom nárazníku, na prahoch dvier, imitáciu difúzora, čierne písmenká Škoda a Scala, a tiež čiernu strechu. Piate dvere majú štandardne rozšírené okno, ktoré siaha až na líniu zadných svetiel. Samozrejmosťou je plaketa na predných blatníkoch. Škoda, že koncovka výfuku je schovaná pod nárazníkom. Vo vnútri sú hliníkové pedále, športový volant, ale najmä tvarované sedadlá. Mám konfekčnú veľkosť a pre mňa sú akurát. Sú komfortné, pritom slušne držia telo. Nie ultimatívne, ale slušne.
Monte Carlo môžete mať aj v spojení so základným motorom 1,0 TSI 70 kW, testovaný model mal pod kapotou motor z opačného konca ponuky – 1,5-litrový benzíniak so 110 kW. Ten na jednej strane dáva dynamiku, ktorá sa blíži k tomu, čo by reálne mohla dávať teoreticky RS verzia – keby nejaká existovala, na druhej strane dokáže jazdiť veľmi úsporne. Okrem iného dokáže vypínať dva valce alebo plachtiť. Práve vďaka veľkej nádrži a nízkej spotrebe je dojazd až cez 800 km. DSG prevodovka nemala pádielka pod volantom a testovaný model nemal volič jazdných režimov ani adaptívny podvozok. Nič to nemení na tom, že v zákrutách vedel pobaviť.
Škoda Scala 1,5 TSI 110 kW 7DSG Monte Carlo
Cena: základ/test 14 760/27 430 €
Parametre: preplňovaný zážihový R4/16V, 1 498 cm3, 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 8,2 s, vmax = 219 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,7/5,3 l/100 km.