Podľa agentúry DPA to vo svojej štúdii uvádza poradenská spoločnosť EY. Analytici ale zdôrazňujú, že nie je jasné, či bude rast tržieb a zisku pokračovať aj v druhom štvrťroku. EY použila pre svoj kvartálny výpočet hospodárske výsledky 16 najväčších svetových automobiliek. Po odpočítaní konštantných menových kurzov utŕžili od januára do konca marca 403 miliárd eur čo je o 35 miliárd eur viac ako v rovnakom období vlani a len o 5,8 miliardy eur menej ako v rekordnom roku 2018. Ešte výraznejšie sa zvýšil prevádzkový zisk. Keby sa kvôli chýbajúcim dátam vynechali údaje značiek Citroën, Opel a Peugeot spadajúcich pod koncern Stellantis, predstavoval by 29,4 miliardy eur. Bol by tak skoro o tretinu vyšší ako v doteraz referenčnej hodnote v prvom štvrťroku 2017. Podľa automobilového analytika rekordy súvisia s úspornými programami, ktoré automobilové koncerny zavádzali už pred pandémiou a potom ich počas pandémie ešte rozšírili. Pozoruhodné podľa neho tiež je, že posilňovanie nových pohonných technológií, ako je elektromobilita a plug-in-hybridy, nemalo znateľný dopad na marže. Pre ďalšie rekordy bude dôležité, ako sa ďalej vyvinie ešte nedoriešená kríza ohľadom dodávok čipov. Tá u mnohých výrobcov spôsobuje zastavovanie produkcie. “Krátenie dodávok polovodičov vedie niekedy k značnému obmedzeniu výroby, v priebehu tohto roka sa zrejme nevyrobí niekoľko miliónov vozidiel,” vysvetľujú analytici.
Čo do počtu predaných vozidiel sa automobilový sektor na úroveň spred krízy ešte nedostal. Celosvetový odbyt osobných automobilov sa síce v tohtoročnom prvom štvrťroku zvýšil o 15 % na 16,9 milióna, bol tak ale stále o 9 % nižší ako v prvých troch mesiacoch roka 2019.