Ak sa neuspokojíte iba s tým, že vaše auto vyzerá dobre, ak auto nemáte iba na presúvanie sa z miesta A do miesta B, ale aspoň z času na čas sa chcete odviazať, potom ste správny typ človeka, ktorému sa oplatí investovať do motora 1,5 TSI EVO. Samozrejme, v spojení s výbavou FR.
Poskytuje 110 kW (150 k) a 250 Nm, čo je na auto vážiace 1 235 kg už aj v rovine teórie dosť. V čase prísnych ekologických limitov sa však čísla nie vždy premietnu aj do reálnej dynamiky. To však, našťastie, nie je prípad Arony s týmto motorom. Už pri bežnej jazde cítite, že má v sebe potenciál. Nemusíte nijako zvlášť tlačiť plyn, aby ste sa na ďalší semafor dostali ako prvý. A keď sa vymotáte z mesta a dostanete na menej frekventovaný úsek plný zákrut, objavíte potenciál motora, ale aj podvozka. Už v štandardnom režime reaguje motor na zošliapnutie plynu agilne, v športovom vyslovene dravo, bez záťaže emisných limitov. Navyše vzhľadom na vysoký krútiaci moment v širokom spektre otáčok ide dravo za plynom takpovediac vždy a kedykoľvek. Trochu ma sklamala spotreba paliva. Hodnotu 6,8 l/100 km by som nebral tragicky, keby som ju dosiahol nedbalým spôsobom jazdy. Ja som ju však dosiahol tak, že som cez víkend jazdil vyslovene úsporne a navyše celý čas testu platil režim najtvrdšieho lockdownu, keď bolo na cestách áut ako šafranu. Nedbalý priemer v režime lockdownu bol 7,2 – 7,5 l/100 km. Na druhej strane je pravda, že pri nedbalej jazde sa motor ukazoval vo vynikajúcom svetle. Motor 1,5 TSI sa výhradne dodáva s prevodovkou DSG a musím zdôrazniť, že nepodtáča motor. Iba ojedinele ho pustí pod 1 500 ot.min-1, kde sa motor začína cítiť dobre.
SEAT aktuálne poskytuje zvýhodnenú edíciu REDLine, ktorá stavia na modeloch FR a obsahuje prvky v hodnote 4 600 eur. Za všetky spomeniem červené brzdové strmene, bezpečnostné pásy s červenými okrajmi, 18-palcové disky kolies, ale najmä adaptívny podvozok s dvoma charakteristikami, systém SEAT Full Link či adaptívny tempomat. Východisková cena edičného modelu REDLine s motorom 1,5 TSI EVO vo výbave FR je 21 800 eur, čo je úžasné.
Čo treba uznať
- Životaschopný motor so silným záťahom.
Čo nám chýbalo
- V podstate nič.
Čo nás prekvapilo
- Bezkľúčový systém nie je súčasťou výbavy FR.
SEAT Arona 1,5 TSI 150 EVO 7DSG FR REDLine
Cena (základ/test) 16 810/22 413 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 137 – 152 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,2 s, vmax=210 km/h, spotreba WLTP/test 6,0 – 6,7/6,8 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 400 dm3