Ekoáčko mi za týždeň spolužitia darovalo kvantum príjemností. Hneď prvou, bezprostredne po prevzatí, bolo prekvapenie v podobe samovoľne aktivovanej klimatizácie ešte pred nastúpením. Kompresor klimatizácie je už elektrický, nie dekády známy s remeňom a elektromagnetickou spojkou.
Malá-veľká svižnosť
Gro techniky spočíva v malom zážihovom preplňovanom motore, v osemstupňovom dvojspojkovom automate a v synchrónnom integrovanom elektromotore živenom z 15,6 kWh lítiovo-iónového akumulátora. PHEV systém iba decentne ukrojuje z kompaktného kufra a nádrže.
O štartovanie sa vždy stará elektromotor, klasický štartér absentuje. Pripojenie spaľovacieho motora k elektromotoru môžete pedálom akcelerátora podvedome ovládať už po pár kilometroch. Závisí to od situácie a zvoleného režimu, niekedy je jeho nástup čistý a jemný, inokedy nástup asistencie určite neprehliadnete. Z opačného smeru kooperácie, hladký nástup pomoci elektromotora v spaľovacom vzbudí pocity pretekára. Pod plným plynom a prúdom začnú kolesá prešmykovať a s prehľadom máte stovku pod 7 sekúnd. Jednoducho mám potrebu vyzdvihnúť jazdnú dynamiku, keďže som čakal niečo komótnejšie, nie auto, ktoré akceleruje ako vystrelené z praku. Zvuk spaľovacieho motora vo vyšších otáčkach je možno trochu sterilný, ale potešilo ma výrazné prepustenie tlaku, zasyčanie od turba, ktoré som si pri každej príležitosti užíval cez otvorené okno.
Rodený pôžitkár
Jazda na čistú elektrinu je veľkou blaženosťou, spaľovací motor sa v elektrickom režime aktivuje až pri plyne na podlahe po miernom logickom oneskorení. Pri jazdení na uhľovodíkové palivo mierne cítiť prácu prevodovky.
Značné výhrady mám k brzdeniu. Pár dní som jednoducho nevedel decelerovať a zastavovať príjemne. Stávalo sa mi, že po jemnom stlačení sa najprv akoby nič nedialo a potom nastúpili také tlaky, že zoplo až ABS. Tento efekt bol príznačnejší pri elektrorežime. Aktívny brzdový asistent som tiež prenastavil na najnižšiu úroveň, lebo zásadne zasahoval do riadenia v dynamickom biorytme jesenného hlavného mesta.
Papierový dojazd na elektrinu uvádzajú 68 km (WLTP). Mne sa pri zámerne naplánovanej náročnejšej trase podarilo prejsť veľmi slušných reálnych 55 km v zápchach, na diaľniciach a okreskách s miernym stúpaním. Prízvukujem, nejazdil som ako ekobrzda, ale tak, ako sa bežne u nás jazdí.
Čo treba uznať
- Vynikajúca akcelerácia a pružnosť.
Čo nám chýbalo
- Hutnejší zvuk spaľovacieho motora alebo krátkeho výfuku.
Čo nás prekvapilo
- Rýchle nabíjanie (cca 30 min. na stojane).
Mercedes-Benz A 250 e hatchback, AMG Line, 8G-DCT
Cena a záruka:
- Základ/test 40 116 / 50 262 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor:
- Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 118 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 620 – 4 000 ot.min-1, elektromotor 75 kW (102 k), max. krútiaci moment 300 Nm pri 0 – 2 500 ot.min-1, kombinovaný výkon: 160 kW (218 k), max. krútiaci moment sústavy 450 Nm. Emisie CO2 (vážený priemer) 24 – 36 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 6,6 s, Vmax = 235 km/h, spotreba benzínu výrobca (vážený priemer)/test 1,1 – 1,6 /4,7 l/100km, spotreba elektromotora 14,8-15/18,0 kWh/100km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- AUX/USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 310 dm3
- Čas na kolo – nemerali sme