Pripomeňme, že ide o elektromobil postavený na novej podlahovej platforme E-GMP vyvinutej špeciálne pre elektrické autá. Vďaka nej môže mať mimoriadne dlhý rázvor osí náprav – až 2 900 mm, krátke previsy a veľký vnútorný priestor, ale aj vzrušujúce proporcie. EV6 tak už na prvý pohľad do bodky napĺňa nový slogan automobilky Movement that inspires, teda Pohyb, ktorý inšpiruje.
Ako nositeľ nového charakteru automobilky je nabitý technológiami. Za všetky spomeniem adaptívny tempomat s aktívnym vedením v jazdnom pruhu, ktorý vie aj predbiehať. Keď niekoho dobehnete, stačí aby ste dali signál smerovkou. Auto si skontroluje priestor a keď je voľný, tak sa vysunie do susedeného pruhu a začne predbiehať. To nie je všetko, umelá inteligencia sa učí váš jazdný štýl, sleduje ako jazdíte za vozidlami, ako pridávate, ako spomaľujete, keď niekoho dobehnete a potom sa tak správa aj adaptívny tempomat. Z ďalších technológií by som vyzdvihol adaptívne svetlá, ktoré vykrývajú premávku či head-up displej s rozšírenou realitou. To znamená, že napríklad navádzacie šípky navigácie premieta priamo na cestu.
Na výber sú dva akumulátory. Slabšia s kapacitou 58 kW poskytuje dojazd v závislosti od pohonu 380 – 400 km, silnejšia so 77,4 kWh už 490 – 510 km, opäť v závislosti od pohonu. K dispozícii sú modely s pohonom zadných kolies aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies. Výkonové pole pokrýva rozpätie 125 kW – 239 kW, ale je tu ešte verzia GT, ktorá vytŕča s modelového portfólia – ponúka totiž 430 kW, resp. 740 Nm a zrýchlenie z nuly na stovku za 3,5 sekundy. Zaujímavou je možnosť nabíjania – a to sa už vzťahuje opäť na všetky modely – na vysokovýkonných nabíjacích staniciach, kde energiu na 100 km doplníte za zhruba 4 minúty a akumulátor z 10 na 80 percent nabijete za 18 minút. Okrem toho je z vozidla možné napájať iné elektrické spotrebiče alebo dodávať energiu so siete a tiež nabíjať iný elektromobil.
V rámci predpredaja sú k dispozícii iba verzie s väčším akumulátorom a dva stupne výbavy: EV6+ a EV6 GT-Line. Kia EV6+ s pohonom 2WD a výkonom 168 kW stojí 52 290 eur, s pohonom AWD a výkonom 239 kW 56 290 eur. Kia EV6 GT-Line s pohonom 2WD a výkonom 168 kW stojí 57 590 eur, s pohonom AWD a výkonom 239k W stojí 61 590 eur. Ostatné verzie by sa mali začať predávať v septembri, verzia GT však až v priebehu budúceho roka. Podotýkam, že už verzia EV6+ je veľmi dobre vybavená, GT-Line však má výbavu rozšírenú o spomínané adaptívne svetlá s vykrývaním premávky, tempomat s funkciou zmeny jazdného pruhu… Predobjednávka vám zaručí, že auto dostanete do rúk ešte tento rok. Prví zákazníci už v septembri.