Dlho očakávaná elektrická novinka, ktorá zchádza z výrobnej linky v Mladej Boleslavi premiérovo dorazila na Slovensko. My sme si túto príležitosť nenechali ujsť a za jej volantom sme strávili prvé desiatky elektrických kilometrov. Pripomínam, že Škoda Enyaq iV je doposiaľ jediný model využívajúci koncernovú modulárnu platformu pre elektromobily MEB, ktorý sa nevyrába v Nemecku. Hoci sme české elektrické SUV na vlastné oči videli už počas pražského predstavenia, v obkolesení iných áut a na reálnom parkovisku nás prekvapilo svojimi rozmermi. Naživo je totiž Enyaq iV poriadny kus auta, naviac dizajnovo mimoriadne príťažlivý. Kým predná časť pôsobí dravým a dynamickým dojmom, z profilu či pri pohľade na zadnú časť karosérie sa rodinné SUV tvári viac elegantne. Neraz sa pri nás pristavil neznámy okoloidúci s otázkou, či by si mohol novinku obzrieť.
Vlastný charakter
V interiéri elektromobilu má vodič sprvoti pocit, akoby ani nesedel v škodovke. Textilné čalúnenie palubnej dosky sa ťažko porovnáva s akýmkoľvek iným modelom značky, no zopár spoločných prvkov je možné objaviť. Napríklad 13-palcovú centrálnu obrazovku aj dotykový slajder pod ňou už dobre poznáme. Zvyknúť si sme naopak museli na neveľký displej digitálneho kokpitu, ktorý zobrazuje len základné údaje. Ide o podobné riešenie ako využíva Volkswagen ID.3 alebo ID.4. Pochváliť chceme vnútorný priestor aj celkovú ergonómiu. Z Enyaqu iV je jasne cítiť, že má snahu byť plnohodnotným rodinným autom. Azda najviac je táto snaha viditeľná na zadných sedadlách, kde má aj dvojica dospelých cestujúcich dostatok miesta v každom smere. Zabúdať netreba ani na rozmerný batožinový priestor, ktorý k značke Škoda patrí. V Enyaqu iV má objem slušných 585 litrov.
Cez celé Slovensko
Prvú jazdu sme absolvovali so Škodou Enyaq iV 80, o ktorej by sa dalo povedať, že je to z pohľadu výkonu elektromotora a kapacity batérie zlatá stredná cesta. Pred ňou sú totiž dve slabšie verzie (iV 50 a iV 60) a za ňou dva silnejšie varianty (iV 80x a iV RS). Výkon 150 kW, najvyšší krútiaci moment 310 Nm a kapacita batérie 82 kWh s maximálnym dojazdom 520 kilometrov. Ideálne hodnoty, nie? Výkon elektromotora sa síce nezdá príliš vysoký, avšak s ohľadom na jeho okamžité reakcie, autu absolútne postačuje. Pokiaľ vás od kúpy elektrického auta doteraz odrádzal krátky dojazd, Škoda Enyaq 80 iV môže byť konečne správnou voľbou. Aj keby sme ignorovali maximálny dojazd 520 kilometrov a rátali len so štyrmi stovkami, ktoré sú viac-menej isté. Pravda, elektromobil zatiaľ nie je pre každého. V ideálnom prípade pre tých, ktorí bývajú v rodinnom dome a môžu si svoje auto dobíjať napríklad cez noc. A čo cena? Škoda si za takýto Enyaq iV 80 pýta 57 311 eur. Viac informácii o elektrickej novinke sa dozviete v našom redakčnom teste už onedlho.
Verzia | Výkon | Max. krút. moment | Kapacita batérie | Max. dojazd | Komb. spotreba WLTP |
Enyaq iV 50 | 109 kW | 220 Nm | 55 kWh | 300 km | 15,9 – 16,4 kWh |
Enyaq iV 60 | 132 kW | 310 Nm | 62 kWh | 400 km | 14,6 – 17,6 kWh |
Enyaq iV 80 | 150 kW | 310 Nm | 82 kWh | 520 km | 15,2 – 21,6 kWh |
Enyaq iV 80x | 195 kW | 425 Nm | 82 kWh | 500 km | – |
Enyaq iV RS | 220 kW | 460 Nm | 82 kWh | 460 km | – |
Škoda Enyaq iV: Český elektromobil sa nám ukázal v domácom prostredí