Technológiu EQ Power, hybrid dobíjateľný zo siete, môžu mať už všetky modely založené na rovnakej platforme MFA2, zatiaľ s výnimkou triedy GLB. Ťažko povedať, ktorý zástupca bude najpredávanejší, ale som si istý, či zvolíte kompaktnú triedu A alebo najrodinnejšie zástrčkové GLA, budete určite spokojní.
Boj s emisiami
Asi všetci vieme, že súčasná situácia ešte stále nepraje čistej elektromobilite a ťažko s určitosťou konštatovať, či je to tá správna cesta. Jedno však viem už teraz, elektromobily ešte dlho nebudú vhodné pre každého z objektívnych dôvodov. Ak ste otvorení novým technológiám, tak prijateľným, aj keď v mojich očiach drahým kompromisom môžu byť plug-in hybridy.
Daň za kilá
Plug-in hybridné GLA má vzhľadom na svoje rozmery pomerne vysokú prevádzkovú hmotnosť – skoro 1,9 tony, čo sa logicky podpisuje nad horšími, ale prízvukujem stále výbornými dynamickými parametrami, ale tiež aj pod kratším dojazdom. So svojím jazdným štýlom som sa k hranici 50-ich elektrických kilometrov len priblížil, pričom výrobca deklaruje dojazd podľa metódy WLTP 53 – 61 km.
AC/DC
Mercedes štandardne ponúka striedavé nabíjanie (AC). Ako jeden z mála výrobcov pre svoje plug-in hybridy priniesol aj nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) s výkonom 24 kW, avšak za príplatok 600 eur. Nie je to málo peňazí, ale vďaka tomu viete 15,6 kWh Li-ion akumulátor v prípade potreby bleskovo nabiť – do pol hodiny na takmer 100 %, čiže aj ten bežný nákup v shopping centrách občerství akumulátor na ďalšie pokračovanie jazdy bez spotreby fosílneho paliva.
Nie je bez obmedzení
Hybridný pohon si vyžiadal svoju daň. Nárast hmotnosti, ale aj strata 50 litrov batožinového priestoru je len začiatok. Pozitívom však je, že rozdiel v kufri nespozorujete, lebo zmeny sa odohrali len v priestore pod dvojitým dnom. Navyše, batéria si ukrátila 8 litrov z nádrže na celkových 35 litrov. Čo mňa však mrzí najviac, je, že PHEV verzia sa nedá z konštrukčných dôvodov objednať s pohonom 4MATIC. Uvidíme, čo prinesie čas…
Misia splnená
Ak by som chcel šoférsky zaujímavé auto pre dvoch na dennodenné ekologické presúvanie v okolí satelitov väčších miest a tiež na dlhé neobmedzujúce výlety, volil by som triedu A, resp. CLA. Ak by som chcel menší dynamicky strihaný mercedes pre mladú, ale i staršiu rodinu, s dostatkom miesta a variabilitou interiéru, rozhodol by som sa pre plug-in hybridné GLA. Mercedes tak do maximálnej miery využil potenciál modernej platformy, pretože každému ponúkol to čo potrebuje.
Čo treba uznať
- Vynikajúca akcelerácia a pružnosť.
Čo nám chýbalo
- Bezkľúčový vstup.
Čo nás prekvapilo
- Cena vs výbava.
Mercedes-Benz GLA 250 e Progressive
Cena a záruka:
- Základ/test 48 060 / 57 762 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km.
Motor:
- Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 118 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 620 – 4 000 ot.min-1, elektromotor 75 kW (102 k), max. krútiaci moment 300 Nm pri 0 – 2 500 ot.min-1, kombinovaný výkon: 160 kW (218 k), max. krútiaci moment sústavy 450 Nm. Emisie CO2 (vážený priemer) 30 – 41 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 7,1 s, Vmax = 220 km/h, spotreba benzínu výrobca (vážený priemer)/test 1,3 –1,8 /5,8 l/100km, spotreba elektromotora 17 – 19/19,8 kWh/100km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 385 dm3