Ibiza je nepochybne jedným z vizuálne najatraktívnejších vozidiel v segmente B. Niet divu, že sa Španieli rozhodli neurobiť rozsiahle zmeny vzhľadu. Štylisti sa zamerali na detaily, prerobili nárazníky a osvetlenie. Ak však chcete skutočne vidieť rozdiely, musíte sa poriadne pozrieť. V kabíne sa toho deje oveľa viac.
Má takmer identický kokpit ako je v novej Arone – s veľkým, vyčnievajúcim displejom a pod ním umiestnili prívody vzduchu. Bočné mriežky klimatizácie, predtým diskrétne integrované do kokpitu, nahradili okrúhlymi s osvetlením. K tomu si pripočítajte nový volant s viacerými tlačidlami a vylepšenými povrchovými úpravami.
Hlavným bodom programu sú nové multimédiá s obrazovkou, ktorá môže mať uhlopriečku až 9,2 palca. SEAT sa môže pochváliť prístupom na internet prostredníctvom SIM karty, ako aj pripojením Android Auto a Apple CarPlay. Ibiza získala aj lepšie asistenčné systémy pre vodiča s automatickými diaľkovými svetlometmi, adaptívnym tempomatom a rozpoznávaním dopravných značiek, štandardom sú LED svetlá.
Pokiaľ ide o motory, nie sme prekvapení. Výber je obmedzený na preplňovaný benzín 1,0 s výkonom 95 alebo 110 k alebo atmosférický benzín 1,0 80 k dostupný na niektorých trhoch. Ceny a podrobné špecifikácie pre slovenského zákazníka by sme sa mali dozvedieť v nasledujúcich mesiacoch.
Foto: SEAT