Už od začiatku vývoja bolo jasné, že Opel Corsa-e Rally bude potrebovať zvukový systém. Nemecká federácia motoristických športov vyžaduje, aby boli súťažné automobily z dôvodu bezpečnosti úradníkov, rozhodcov, či komisárov a tiež divákov počuteľné. Rovnako ako v ďalších oblastiach revolučného konceptu elektrických rally však nemal nikto skúsenosti so zvukovými systémami.
Najprv tu bola otázka hardvéru. Musí byť výkonný a robustný. Komerčne dostupné reproduktory sa zvyčajne inštalujú do vozidiel alebo budov, takže sú zriedka vodotesné. Aby diváci mohli dobre registrovať elektrický športový automobil, musia byť reproduktory namontované zvonka, kde sú vystavené vibráciám, prachu a vlhkosti. Inžinieri hľadali vysoko odolné reproduktory a v námornom sektore a našli to, čo hľadali. V prednej a zadnej časti Corsa-e Rally sú teraz dva reproduktory chránené proti striekajúcej vode. Sú napájané zosilňovačom, ktorý prijíma signály z vlastnej riadiacej jednotky. Systém je závislý od otáčok. Vyladenie výsledného zvukového obrazca trvalo niekoľko mesiacov. Softvér bol neustále vyvíjaný a teraz je založený na „voľnobežnom zvuku“, ktorý je možné prispôsobiť pre všetky rozsahy rýchlostí.
Hlasitosť je možné nastaviť v dvoch úrovniach výkonu. Pri jazde po verejných komunikáciách medzi súťažnými etapami sa používa tichý režim. Hlasitosť sa úplne zvyšuje iba na rýchlostných skúškach.
„Nechceli sme iba simulovať zvuk spaľovacieho motora, ale vytvoriť jedinečný elektrický zvuk, ktorý vyhovuje projektu,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Opel Motorsport Jörg Schrott. „Výsledok nás potešil a sme presvedčení, že zvuk nadchne aj fanúšikov na rýchlostných skúškach, aj keď je zámerne odlišný od zvuku klasického súťažného automobilu so spaľovacím motorom.“
Zdroj: OPEL