Minitest: Honda CR-V Hybrid – Hrá na správnu strunu

Honda CR-V Hybrid vo výbave Sport Line hrá na správnu strunu po každej stránke.

Začnem tým, že sa angažuje v kategórii SUV, ktoré je z roka na rok úspešnejšie. A CR-V je veruže vydarené SUV. Je pekné zvonka aj zvnútra, má skvelú priestorovú ponuku a variabilitu interiéru, dvere sa otvárajú v takmer 90-stupňovom uhle, poskytuje výborný posed za volantom, jazdí výborne… Je pocitovo poctivo postavené, čo vám bude potvrdzovať pri každej jazde po nie práve najlepších cestách.

Na správnu strunu hrá aj pohonom, hybridy sú totiž aktuálne „in“. Aj v tejto otázke je CR-V virtuóz, navyše taký, ktorý hrá štýlom ako málokto. Pojem hybridný pohon totiž postavil na hlavu. Kolesá poháňa prioritne – vlastne môžem povedať, že takmer vždy – elektromotor. Benzínový cez generátor vyrába elektrinu, priamo do pohonu sa zapája len v špecifických prípadoch – na priamo cez jeden jediný prevod. Zdanlivo scestné, ale ono to funguje, čo dokazuje aj spotreba. Ja som v rámci testu dokonca podliezol výrobcom stanovenú spotrebu. Hodnota 5,9 l/100 km, navyše so surovým motorom, je skvelá. Mimochodom, CR-V prechádza na nové označenie hybridného pohonu, namiesto pôvodného i-MMD dostáva nomenklatúru e:HEV, ktoré zodpovedá novým modelom Jazz a Jazz Crosstar a budú ho mať aj ostatné hybridné modely. Okrem toho dostáva logo hybridnej Hondy CR-V modrý lem.

Verzia Sport Line navyše hrá na štýl, pocit výnimočnosti… čo sa teraz nosí. Dodáva sa s dvoma farbami – buď čierna perleťová Crystal, alebo biela perleťová Platinum. Má zatmavené obloženie svetlometov, lamela masky chladiča, bočná dekoračná lišta a lišta vzadu majú farbu zatmaveného chrómu. Okrem toho má čierne kolesá a čierne matice kolies. V interiéri nájdete kožené poťahy, na obloženie stredovej konzoly, palubnej dosky, dekorov dverí je použité tmavé drevo, na rámoch klimatizácie, voliča prevodovky a infotainmentu zasa čierny klavírny lak a čierny je aj strop. Vyzerá to skutočne fantasticky…

Dodávam, že Honda CR-V vo výbave Sport Line sa dodáva s pohonom predných kolies alebo pohonom 4×4.

Minitest: Honda CR-V Hybrid – Moja voľba

Čo treba uznať

  • Výbava Sport Line hrá na správnu strunu.

Čo nám chýbalo

  • Pohon 4×4, ale môžete si zaň priplatiť.

Čo nás prekvapilo

  • Spotreba pod 6 l/100 km.

Honda CR-V 2,0 e:HEV 2WD Sport Line

Cena (základ/test)                                          25 090/37 090 €

Záruka                                                            3 roky alebo 100 000 km, 5 rokov alebo 150 000 na akumulátor a vysokonapäťovú sústavu

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 107 kW (145 k) pri 6 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 175 Nm pri 4 000 ot.min-1. Synchrónny elektromotor, max. výkon 135 kW (184 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 315 Nm pri n. u. ot.min-1. Emisie CO2 156 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,6 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 6,9/5,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 7,0
  • Batožinový priestor: 497 dm3
Honda CR-V 2.0 e:HEV 2WD Sport LineHonda Slovenskoskusenostitest. recenzia
Komentáre (0)
Pridať komentár