Compass má v ponuke Jeepu v Európe mimoriadne významné postavenie, tvorí viac než 40 percent predaja tejto značky na starom kontinente. Navyše, každý štvrtý Compass predávaný v Európe má dnes plug-in hybridný pohon, čo pomáha značke napĺňať šialené vízie euroúradníkov o flotilových emisiách CO2. Preto inovovaný Compass hovorí európskym jazykom ešte viac než doteraz. Samotný Jeep hovorí, že auto je pre racionálnych ľudí, ktorých však fascinuje možnosť uniknúť zo svojich každodenných rutinných činností. Týchto ľudí nazýva pragmatickí rojkovia. Nový Compass splní všetky očakávania – či už ide o každodenné povinnosti alebo o dobrodružnú cestu počas dovolenky alebo hoci aj cez víkend. Aj nový Compass totiž ostáva verný mottu značky „Go Anywhere, do Anything“, teda choďte kamkoľvek, robte čokoľvek. Dizajn pôsobí ešte sofistikovanejšie ako doteraz. Dizajnéri zvýraznili masku chladiča s typickými siedmymi otvormi, šírku auta podporili širokými svetlami, mohutnou kapotou a širší je aj vstupný otvor vzduchu v spodnej časti nárazníka. Denné svetlá sa presunuli do samotných svetlometov, ktoré v štandardne využívajú LED technológiu. Doteraz využíval Compass xenónové svetlomety. Podobne aj zadná časť auta so svojimi svetlami a linkami opticky zvýrazňuje šírku auta. V ponuke naďalej aj verzia Trailhawk so zvýraznenými offroadovými schopnosťami a samozrejme, s aj so špecifickými dizajnovými prvkami.
Viac Európsky
Podobne ako na exteriéri, aj v interiéri sa dizajnéri snažili opticky rozšíriť priestor. Prístrojová doska má preto dominujúce horizontálne linky. Prístrojový štít je vo výbavách Limited, Trailhawk a S tvorený 10,25-palcovým digitálnym displejom, ktorý umožňuje konfiguráciu zobrazenia. Vo výbavovom stupni Longitude sa zaň pripláca. Uprostred, nad tenkými výduchmi klimatizácie je 10,1-palcový dotykový ultra HD displej multimediálneho systému UConnect 5, ktorý je postavený na báze operačného systému Android. Preto poskytuje intuitívne ovládanie. Čo sa týka techniky, systém je päťkrát rýchlejší ako bol doteraz, má lepšie reakcie na dotyk, poskytuje vylepšené hlasové ovládanie a bezdrôtové zrkadlenie smartfónu. Samozrejmosťou je tiež aktualizácia systému cez mobilnú sieť 4G. UConnect 5 obsahuje navigáciu TomTom a tiež zákaznícku službu My Assistant. Tá umožní, aby sa majiteľ v prípade potreby mohol spojiť s lokálnym operátorom, ktorý mu pomôže. Hlasové ovládanie pracuje s prirodzenými slovami. To znamená, že sa nemusíte učiť príkazy, ale požiadavku na zmenu teploty, preladenia stanice atď. môžete povedať normálne. Okrem toho si môžete do svojho smartfónu stiahnuť aplikáciu My UConnect, ktorá vám poskytne kontakt s vozidlom na diaľku a prístup mnohým funkciám na diaľku. Mimochodom, v kabíne je USB-B aj USB-C konektor, ale svoj mobil si môžete nabíjať aj bezdrôtovo. V nižších stupňoch výbavy má dotykový displej uhlopriečku 8,4 palca. Veľký dôraz kládli dizajnéri výberu materiálov. Európsky zákazník je totiž mimoriadne náročný. Pozornosť sústredili aj na odkladacie priestory, odkladacie priestory v okolí vodiča majú trikrát väčší objem. Napríklad prepracovaný stredový tunel je vyšší a schránka pod lakťovou opierkou má takmer 5 litrov, polička pred voličom prevodovky má 2,4 litra a je vhodná na odloženie mobilu, minitabletu alebo drobností.
Benzín, diesel aj PHEV
V prípade záujmu máte na výber 5 alternatív, všetky spĺňajú emisné limity Euro 6d Final. Ponuku benzínových motorov tvorí 1,3-litrový preplňovaný štvorvalec GSE Turbo v dvoch výkonových verziách. Prvý vyvinie 96 kW (130 k) a 270 Nm, pričom je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, druhý vyvinie 110 kW (150 k), resp. 270 Nm a je spojený s dvojspojkovou prevodovkou so suchými spojkami (DDCT – Dual Dry Clutch Transmission). Oba motory poháňajú výhradne predné kolesá.
Dieselovú alternatívu reprezentuje inovovaný agregát 1,6 MultiJet II, ktorý vyvinie 96 kW (130 k), resp. 320 Nm. V porovnaní s predošlou verziu je nárast výkonu až 10 koní. Tento motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa kolesá prednej nápravy.
Na vrchole ponuky stojí plug-in hybridný pohon s kombinovaným výkonom 140 kW (190 k) alebo 176 kW (240 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Prvá výkonová verzia prislúcha k verziám Limited a Longitude, druhá k verziám Trailhawk a S. Pohon pozostáva z motora 1,3 GSE Turbo s výkonom 96 kW (130 k) alebo 132 kW (180 k), elektromotora na zadnej náprave s výkonom 44 kW (60 k) a krútiacim momentom 250 Nm a 11,4 kilowatthodinového akumulátora. Benzínový motor poháňa predné kolesá cez 6-stupňovú automatickú prevodovku. Z rozloženia motorov musí byť jasné, že plug-in hybridný pohon je vždy štvorkolka s elektrickým pohonom zadných kolies – eAWD. Dodávam, že plug-in hybridné verzie nesú označenie 4xe a na jedno nabitie dokážu prejsť 47 až 49 km v čisto elektrickom režime.
Bezpečnosť
Veľkou zmenou prešli bezpečnostné a asistenčné systémy. Za všetky spomeniem čítanie dopravných značiek s inteligentným asistentom rýchlosti. To znamená, že keď prejdete okolo dopravnej značky, ktorá obmedzuje rýchlosť a máte tento systém, tak si auto prispôsobí rýchlosť prečítanej dopravnej značke. Druhou zásadnou novinkou je Highway Assist, ktorý kombinuje adaptívny tempomat s aktívnym vedením v jazdnom pruhu. Nastavíte si rýchlosť a váš Compass ju bude udržiavať, keď je pred vami voľno alebo ju bude prispôsobovať autu idúcemu pred vami a pritom bude jazdiť v strede jazdného pruhu. Vy však musíte mať ruku na volante. Jeep Compass je schopný autonómnej jazdy druhého stupňa. Autonómne núdzové brzdenie reaguje na pohybujúce sa aj stacionárne prekážky, na chodcov aj na cyklistov.