Automobilový svet sa takmer ako živý organizmus rýchlo mení a vyvíja. V posledných rokoch pozorujeme vznik rôznych nových segmentov, čoho skvelým príkladom je práve Mercedes GLE kupé. V čase predstavenia prvej generácie mal jediného konkurenta v BMW X6. Súčasná druhá už čelí mnohým ďalším – Audi Q8, Porsche Cayenne Coupé, Range Rover Velar…
Pán príťažlivý
Od Mercedesu GLE sa všeobecne očakáva vysoká mieru bezpečnosti i komfortu. Avšak prečo by rozmerné SUV nemohlo popri tom vyzerať o niečo viac sexi? Karoséria v tvare kupé dokazuje, že môže, a na ľudí to výborne funguje. Auto vďaka zvažujúcej sa streche pôsobí dynamickejším dojmom a čo je najdôležitejšie, dokáže sa odlíšiť. Nepotrebuje pritom siahať po extravagancii a naďalej zostáva elegánom v obleku šitom na mieru.
V interiéri cítiť príjemnú súhru kvalitných materiálov, veľkých displejov a moderných technológií. Priestor pre posádku je v tejto triede kráľovský, tu skutočne niet čo vytknúť. V testovanom modeli som mal k dispozícii celý rad rôznych príplatkových prvkov výbavy, no bol som prekvapený z absencie elektrického vyhrievania zadných sedadiel. Naopak, pochváliť musím Multibeam LED svetlá, ktoré perfektne osvetľujú vozovku a navyše dopĺňajú aj harmonický tvar prednej masky.
Srdcom verzie 400d je naftový trojliter s výkonom 243 kW (330 k), ktorý dokáže Mercedes GLE kupé slušne rozhýbať, na stovke je za 5,7 sekundy. Mne sa páčil kultivovaný prejav šesťvalca i jeho rýchla reakcia na plyn. Motor je príjemne odhlučnený a do interiéru neprenáša takmer žiadne vibrácie. Hoci je v ponuke benzín i plug-in hybrid, ja by som volil práve naftový šesťvalec. Počas testu sa kombinovaná spotreba držala na úrovni 9,5 litra, čo je vzhľadom na výkon motora a váhu auta (2,3 tony) viac ako prijateľná hodnota.
Od modelu GLE kupé som mal vysoké očakávania a bez hanby priznávam, že mercedes ma ani tentoraz nesklamal. Na vzduchovom podvozku jazdil síce pocitovo o niečo tvrdšie, no vo všetkých dôležitých oblastiach si viedol znamenite.
Čo treba uznať
- Karoséria v tvare kupé je atraktívna.
Čo nám chýbalo
- Vyhrievanie zadných sedadiel.
Čo nás prekvapilo
- Dynamika naftového motora.
Mercedes-Benz GLE 400 d 4MATIC kupé
- Cena (základ / test) 75 795 / 103 452
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný vznetový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 925 cm3, max. výkon 243 kW (330 k) pri 3 600 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 700 Nm pri 1 200 – 3 200 ot.min-1. Emisie CO2 194 – 228 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,7 s, vmax = 240 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 7,4 – 8,7/ 9,4 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 655 dm3