Toyota predznamenáva, že GR 86 vďaka širokospektrálnemu využitiu hliníka a pokročilých technológií bude najľahším športovým autom vo svojej triede. Bude vážiť iba 1 270 kg! Vonkajšie rozmery GR 86 sa voči modelu GT 86, ktorý mal premiéru v roku 2012 a predalo sa ho viac ako 200 000 exemplárov, takmer nezmenili a GR 86 si ponechalo aj štvormiestnu koncepciu. Torzná tuhosť karosérie sa však zvýšila o takmer 50 %, takže sa môžeme tešiť na ešte reaktívnejšie jazdné vlastnosti a agilitu. GR 86 si ponechalo aj koncepciu pohonu – vpredu pozdĺžne uložený plochý štvorvalec s protibežnými piestami, šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon zadných kolies. Zdvihový objem motora sa však zväčšil na 2,4 litra a vzrástol aj výkon. Konkrétnu hodnotu sme sa však nateraz nedozvedeli. Dozvedeli sme sa však, že motor využíva duálne vstrekovanie – jedna súprava injektorov vstrekuje palivo priamo do valcov, druhá pred sacie ventily. Motor je samozrejme atmosféricky plnený.
Aerodynamické prvky ako sú postranné náduchy vzduchu v prednom nárazníku, či odvetrávacie žiabre za predným kolesom boli vyvinuté s využitím skúseností z motoristického športu tímu Toyota Gazoo Racing a skutočne pomáhajú nielen tepelnému manažmentu motora a bŕzd, ale aj stabilizujú vozidlo vo vysokých rýchlostiach.
Po skúsenostiach s predošlou generáciou GT 86, ale aj po skúsenostiach s modelmi GR Supra a GR Yaris môžem povedať, že sa máme na čo tešiť. Športové autá Toyoty sú totiž opäť nesmierne dobré a predpokladám že GR 86 nebude iná. Len tak ďalej Toyota, už sa tešíme!
Zdroj :TOYOTA