Testovaná Škoda Octavia sa pýši lávovou metalízou, najvyšším stupňom výbavy so svetlým polokoženým interiérom, kde je čalúnená aj časť palubnej dosky. Dámy a páni, pri prvom kontakte mi z nej naozaj padla sánka. Je to nevídaná kombinácia základného spaľovacieho motora, mild-hybridu a vysokého stupňa výbavy s kvantom príplatkových prvkov. Dovolím si povedať, že zázemie Octavie na Slovensku aj vďaka modernej technológii ešte viac zosilnie.
e-TEC má vždy štandardne sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG. V útrobách je skrytá 48 V mild-hybridná technológia, ktorá podporuje spaľovací motor a v prípade potreby dodá až 50 Nm navyše. V porovnaní s čisto spaľovacou verziou s manuálnou prevodovkou je papierovo na stovke o tri desatiny skôr a je aj o pár decilitrov úspornejšia. Naladenie systému totiž preferuje plachtenie pred rekuperáciou v podobe decelerácie, a teda odpája spaľovací motor pri pustení nohy z plynu, ak systém vyhodnotí, že jeho činnosť aktuálne nepotrebuje. Ak má málo energie, jednoducho motor nabíja akumulátor aj na voľnobehu za jazdy. Ja som si túto vlastnosť užíval predovšetkým pri jazde nočným mestom, keď som pomerne dlhé úseky prešiel len s relatívne malým poklesom rýchlosti. Pozitívne hodnotím aj to, že už pri liznutí brzdového pedála motor bleskurýchle naskočí.
Kult Octavie opäť zosilnel!
Ťažko sa mi to píše, ale doba veľkých motorov sa pomaly skončila. Preto trojvalcový motor považujem za racionálnu voľbu pre každého, kto chce jazdiť komfortne a nechce už kvaltovať prevodovou pákou. Svojou priemernou spotrebou pritom sekunduje naftovým verziám, aj keď má papierovo citeľne menší krútiaci moment (netreba zabúdať na boost elektromotora), ale svojou dobrou kultivovanosťou a odhlučnením si nájde svoje miesto na trhu. Priznávam, s plne naloženým autom na hranici nosnosti si v kopci dvakrát rozmyslíte, či budete predbiehať, ale na rovinke, v meste, ale aj na diaľnici je plnohodnotným rodinným a v tejto špecifikácii aj manažérskym eko-autom.
Čo treba uznať
- Elegantná kombinácia farieb.
Čo nám chýbalo
- Pár koníkov navyše.
Čo nás prekvapilo
- Nerekuperuje, ale plachtí.
Škoda Octavia 1,0 e-TEC, 7° DSG, Style
Cena (základ/test) 17 790/32 245 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 107 – 143 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,5 s, vmax= 208 km/h, spotreba WLTP/test 4,7 – 6,3/6,4 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 600 dm3