Minitest: Mazda3 – Učiteľka tanca

Mazda3 je mladá atraktívna učiteľka, ktorá je snom mnohých vodičov.

Nová trojka má síce len konštrukčne jednoduchšiu zadnú nápravu s vlečnými ramenami, ale zato excelentne odladenú. K tomu riadenie so spätnou väzbou, s nie takým ostrým prevodom, žeby auto bolo nervózne. A tieto veci robia z trojky skutočné šoférske auto. Samotným základom je atmosférické srdce a len 6-stupňová automatická „hydromeničová“ prevodovka. Všetky „trojky“ sú vždy štandardne doplnené mild-hybridnou technológiou s 24-voltovým akumulátorom s vypínaním valcov, ktoré v spriahnutí s automatom pocítite len sporadicky a pri plnom sústredení.

V dnešnej dobe je atmosférický motor, v aute nielen tejto triedy, vzácnosťou. Kultivovanosť už od voľnobehu, priamy a plynulý záťah od spodku až po vrchol a obmedzovač nastavený pri 6 600 ot.min-1. Kde inde toto dostanete?  K tomu promptné zladenie kick-downu s automatickou prevodovkou, keď otáčky bleskurýchle vyletia nahor a vy môžete smelo predbiehať. Žiadny masívny nárast sily príznačný pre moderné turbomotory logicky nečakajte, preto sa môže na prvý pohľad zdať mdlá a lenivá. Prevodovka sa nestratí ani v bežnej premávke, kde presne vie, kedy a ako radiť. A hlavne to robí bez váhania, rýchlo a s decentnou odozvou. Priznám sa, že som sa párkrát prichytil pritom, ako som pri predbiehaní ťukol do pádla pod volantom, aby som preradil na vyšší prevodový stupeň vzhľadom na vysoké otáčky motora. Toto určite neberte ako výčitku, ale ako fakt, že som sa za volantom nenudil, ale podvedome ho skutočne ovládal a užíval si ho.

Moderná, ale učí podľa overených osnov!

Neštandardnou je silná striktnosť výbavy k motoru Skyactiv-G150, keď nemáte vôbec na výber a musíte brať všetko nalinkované, alebo prejsť na silnejší a modernejší Skyactiv-X. To v praxi znamená balíky Plus, Sound a Style. Na druhej strane tejto konfigurácii nič nechýba a keď sa povie auto určené pre mladého skutočného a náročného vodiča, tak by som si automaticky podvedome predstavil na stupni víťazov Mazdu3, len v mojom prípade by to bola lacnejšia manuálna prevodovka (-2 500 €), ktorá podčiarkne radosť z jazdy.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborné jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Väčší kufor, odolnejšie čierne plasty.

Čo nás prekvapilo

  • Slušná spotreba na dlhé trasy vzhľadom na objem.

Mazda3 Skyactiv-X180 ako objav uplynulého roka?!

Mazda3 Hatchback, 2,0 Skyactiv-G150 AT Plus/Sound/Style

Cena (základ/test)                                          21 340/26 090 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 998 cm3,  max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 213Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 (NEDC) 122-124 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,5 s, vmax= 204 km/h, spotreba NEDC/test  5,5/6,6 l/100 km.

Konektivita a batožiný priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 330 dm3
2.0 Skyactiv-G150 AT Plus/Sound/StyleDynamic Test Center Mercedes VitofotogalériaMazdaMazda SlovenskoMazda3 Hatchbackrecenziaskusenosti
Komentáre (0)
Pridať komentár