Čistý elektromobil už v dnešnej dobe nemusí znamenať len malé auto s nízkym dojazdom na mestské presúvanie. Elektrický pohon sa postupne dostáva do áut všetkých kategórií, čoho príkladom bude aj nový Citroën ë-Berlingo. Úspešný firemný služobník a čoraz častejšie aj obľúbený rodinný spoločník, ktorý už roky stavia predovšetkým na svojich praktických vlastnostiach. Výbornou správou je, že o nich nepríde ani v elektrickej verzii. Akumulátor sa totiž bude nachádzať pod sedadlami a podlahou úložného priestoru, takže nebude mať negatívny vplyv na jeho objem. Citroën navyše dáva na batériu záruku 8 rokov alebo 160 000 kilometrov, takže jej výdrži očividne verí. Výhodou elektrického pohonu má byť napríklad aj 30-percentá úspora servisných nákladov oproti Berlingu so spaľovacím motorom, keďže odpadá pravidelná výmena olejov či filtrov.
Citroën ë-Berlingo bude poháňať elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a najvyšším krútiacim momentom 260 Nm. Teda za predpokladu využitia režimu Power. V režime Normal je potom výkon obmedzený na 80 kW a krútiaci moment klesne na 180 Nm. Ešte citeľnejšia strata výkonu prichádza aktivovaním režimu Eko, pri ktorom výkon elektromotora dosahuje hodnotu iba 60 kW. Od francúzskych inžinierov je to však rozumný ťah! Po aktivovaní normálneho alebo ekologického režimu totiž klesá spotreba elektrickej energie a napríklad v meste takmer nikto nepotrebuje plný výkon elektromotora. Aj vďaka spomínaným trom jazdným režimom môžeme v prípade Citroënu ë-Berlingo hovoriť o kombinovanej spotrebe na úrovni 18 kWh. Rodinná dodávka sa dokáže (ako to už býva zvykom) nabíjať rôznymi spôsobmi. Z domáceho Wallboxu vám jedofázové nabíjanie pri výkone 7,4 kW potrvá približne 8 hodín. Skrinke s trojfázovým ističom, ktorá dokáže ë-Berlingo dobíjať výkonom až 11 kW bude stačiť 5 hodín. Na verejných rýchlonabíjačkách sa elektrické Berlingo na 80 percent kapacity batérie bude vedieť dobiť za pol hodiny. Ak ešte niekto pochybuje o bezproblémovom dobíjaní, Citroën má v rukáve pripravený ďalší tromf – aplikáciu Free2Move, ktorá zjednoduší prístup k 220-tisícom nabíjačiek po celej Európe. Na záver dodávame, že okrem Citroënu ponúknu elektrickú verziu súrodeneckých modelov všetci traja partneri – Opel, Peugeot a Toyota.