Pri tejto špeciálnej príležitosti Moto Guzzi vyrobí obmedzené série svojich modelov v špeciálnej farebnej kombinácii Centennial Livery, ktorá bude v ponuke pre modely V7, V9 a V85 TT len v priebehu roku 2021. Kovovú nádrž v saténovom lesku dopĺňa zelená kapotáž a sedlo s koženým poťahom. Rovnaké farby charakterizovali tiež model 350 Bialbero, jeden z najúspešnejších motocyklov v histórii a neporaziteľného vládcu triedy 350 na Majstrovstvách sveta GP, ktorý má na konte obdivuhodný rekord deviatich, po sebe idúcich titulov (5 jazdeckých a 4 konštruktérske) v rokoch 1953 až 1957. Zelená bola tiež prvou farbou, do ktorej Moto Guzzi obliekli svoj prvý model Normale, a pravdepodobne najikonickejší z orlích farieb vôbec. Dizajnové štúdio jsolídnosť u matným povrchom prispôsobilo do modernej podoby, a v spojení s metalickými farbami vyjadruje a autenticitu značky. S farbami kapotáže ladí sedlo, potiahnuté materiálom vo farbe prírodnej kože, ktoré zvýrazňuje typickú taliansku precíznosť k detailom. Ďalšími rozlišovacími prvkami sú zlatý orol a špeciálne logo, ktorého grafika oslavuje 100 rokov Moto Guzzi.
Exkluzívne, elegantné a atraktívne farebné prevedenie pripomína unikátny odkaz histórie značky a čerpá z dizajnu legendárnych motocyklov, ktoré tvorili motocyklovú históriu – predovšetkým z osemvalca z roku 1955. Z bláznivého a vizionárskeho nápadu, neobyčajného stroja, postaveného na závody Majstrovstiev sveta triedy 500, takého odvážneho projektu, že predbehol všetku svetovú motocyklovú produkciu o desať rokov.
Historické momenty
Vymenovať všetky dôležité historické momenty by bolo aj na web priveľa, spomenime preto iba niektoé z nich, Začnime tým, že spoločnosť bola založená 15. marca 1921, dostala názov Società Anonima Moto Guzzi a jej cieľom bolo „vyrábať a predávať motocykle a vyvíjať ďalšie aktivity, súvisiace alebo spojené s kovospracujúcim priemyslom“. A presne v ten istý moment bol, podľa spomienok jedného zo zakladajúcich bratov, vybraný orol s roztiahnutými krídlami ako symbol novej spoločnosti. Od tej doby je orol, ktorý sa rýchlo stal notoricky známym po celom svete, symbolom Moto Guzzi.
A tak bolo v Mandello del Lario – v rovnakej budove, kde sa motocykle Moto Guzzi vyrábajú dodnes – otvorené výkonné ústredie priemyselného podniku, ktorý sa zapísal do histórie strojmi, ktoré sa neskôr stali túžbou zberateľov – napríklad modelom GT 500 Norge (1928), na ktorom došiel Giuseppe Guzzi, brat zakladateľa Carla, k polárnemu kruhu, alebo modely Airone 250 (1939) či Galletto (1950), ktorý prispel k masovej motorizácii v povojnovom období.
V tej dobe bol otvorený aerodynamický tunel – prvý na svete v motocyklovom segmente, ktorý je stále prístupný návštevníkom v Mandellskej továrni – vytúžený úzko spolupracujúcim tímom neobyčajných konštruktérov, medzi ktorých patrili Umberto Todero, Enrico Cantoni a dizajnér, ktorý sa skoro stal legendou: milánsky rodák Giulio Cesare Carcano, otec modelu Otto Cilindri (1955) s neuveriteľnou maximálnou rýchlosťou 285 km/h a prototypov, ktoré v období 1935 až 1957 vyhrali celých 15 svetových rýchlostných titulov a 11 závodov Tourist Trophy.
V šesťdesiatych rokoch, po ľahkých motocykloch Stornello a Dingo, vdýchla Moto Guzzi život modelu 700 cm3 90° V-twin s kardanovým sekundárnym prevodom, predurčeným k tomu, stať sa jedinečným symbolom výrobcu z „Mandella“, prostredníctvom legendárnych modelov ako V7 Special, V7 Sport, California a Le Mans. Tento motor bol neustále modernizovaný, pri zachovaní rovnakej architektúry, až do súčasnosti, kedy s podporou vyspelých elektronických riadiacich prvkov poháňa najobľúbenejšie súčasné modely Moto Guzzi ako V7 a V9 vo verziách Roamer a Bobber či V85 TT, prvé klasické enduro na svete.
Gratulujeme, Moto Guzzi!