Niekoľko mesiacov veľkého očakávania po zverejnení prvých správ v médiách týkajúcich sa najrýchlejšieho modelu BMW radu 3 sa svet konečne dočkal na autosalóne vo Frankfurte v roku 1985. BMW M3 (E30) sa stalo skutočným predmetom túžob niekoľkých ďalších generácií nadšencov vysoko výkonných automobilov. A čo s nadšencami spoločne s E36 robí teraz je niečo neuveriteľné a tažko tomu uveriť, že sú tu s nami viac ako 35 rokov.
Pre inžinierov divízie BMW M – v tom čase známej ako BMW Motorsport – nebolo ľahké vytvoriť model, ktorý sa mal označovať za rozhodujúci pre značku: jeho vývoj musel byť prispôsobený veľmi krátkym termínom a navyše mal niesť na svojich pleciach zodpovednosť a slúžiť ako základ pre homologizáciu pretekárskych variantov skupiny A. BMW M3 Group A sa čoskoro stalo najúspešnejším osobným automobilom v oblasti pretekov a do obehu sa dostalo najmenej 17 970 vyrobených kusov. Výnimočné číslo vzhľadom na to, že cieľom, v súlade s predpismi FIA, bolo nutné vyrobiť 5 000 vozidiel.
Tak sa narodil hrdina, ktorý stelesňuje a prenáša hodnoty BMW M počas 35-ročnej histórie ságy M3 so šiestimi rôznymi generáciami a ktorej posledný zástupca, M3 Competition, prichádza na trh s viac ako solventnými argumentmi na udržanie si vlády medzi vysoko výkonnými sedanmi.