Paradoxne, kým chudák sa stáva väčším chudákom, boháčov pribúda. Ukazuje to aj jedna zo štatistík, keďže luxusnému segmentu sa darí a že na niektorých trhoch by sa to malo ešte zlepšiť!
Zatiaľ čo niektoré odvetvia priemyslu a služieb upadajú, dokonca aj niektoré veľké automobilky sa trápia, existujú značky, ktorým sa krízu podarilo prekonať suchou nohou. Bentley je jedným z nich.
Aby sme boli úplní, tak posledné mesiace neboli ani pre britského výrobcu ľahké – odstávka a zatvorenie továrne, potom Brexit – to všetko by mohlo vážne narušiť výsledky predaja. Každopádne podľa slov riaditeľa si medziročne automobilka aj napriek týmto negatívnym premenným polepšila o 2%. Čo je však dôležitejšie, tak za prvý mesiac tohto roku sa im podarilo predať o 50% viac automobilov, ako v januári 2019. „Čína jednoznačne vedie v počte objednávok s mierou záujmu vysoko nad našimi očakávaniami,“ dodáva šéf spoločnosti Bentley. Nesúhlasil s konkrétnymi údajmi, pripustil však, že vďaka ázijským klientom sa môže pozerať do budúcnosti pozitívne.
Dôležité však je, že postupné zvyšovanie predaja je badateľné okrem iného v Amerike. Na druhej strane poklesy sú príznačné pre Európe a Blízky východ. Najpopulárnejším modelom, ktorý v súčasnosti zažíva boom predaja, je model Flying Spur, ktorého ceny sa pohybujú okolo 160 000 eur.
Foto: Bentley