Dizajn nového HR-V je inšpirovaný kupé karosériou, piate dvere sú výrazne skosené. Zároveň stelesňuje ucelenú, čistú a modernú filozofiu dizajnu značky, ktorá je viditeľná v nedávnych modeloch Honda. Súčasťou dizajnu je nová odvážna integrovaná mriežka chladiča. Stred kapoty je nízky a plochý, s líniou ramien vyúsťujúcou k spodnej časti A-stĺpikov, čo vyvoláva pocit stability a bezpečnosti, a ešte viac zvyšuje estetiku SUV. V prípade Hondy však krása nevylučuje funkčnosť, práve naopak. Aj nové HR-V si zachováva prísnu funkcionalitu. Tak napríklad dlhá kapota a zvislejšie bočné strany zabezpečujú, že vnútorný priestor je veľký a dobre využiteľný. Samozrejmosťou sú ochranné prvky v spodnej časti karosérie a okolo blatníkov kolies v štýle crossoverov a SUV. Sú nielen dizajnové, ale aj funkčné.
HR-V bolo odjakživa známe na pomery vonkajších rozmerov až prekvapivým vnútorným priestorom a tento atribút si ponecháva aj nová generácia. Štyria dospelí sa v nej uvezú v maximálnom pohodlí. Dizajn prístrojovej dosky sa zmenil na nepoznanie. Vďaka tvarom, ale aj materiálom pôsobí oveľa prémiovejšie. Charakteristickou sú horizontálne linky a vystupujúci dotykový displej uprostred. Zaujímavosťou je systém difúzeho prúdenia vzduchu z jedinečných prieduchov v tvare písmena L umiestnených v horných rohoch palubnej dosky, ktorý vytvára záclonu čerstvého vzduchu vedľa a nad cestujúcimi. Honda zachovala palivovú nádrž uprostred a aj magické sedadlá vzadu. Tie môžete vnotriť do podlahy, aby ste maximalizovali prepravnú kapacitu auta, alebo vzpriamiť sedákovú časť, aby ste medzi sedadlami mohli prevážať vyššie predmety – napríklad kvety či bicykel. V prvom prípade hovoríme o funkcii fold-flat, teda sklop do rovného, v druhom o funkcii flip-up, teda dvihni dohora.
O hnacích systémoch Honda zatiaľ príliš veľa toho nezverejnila, no deklarovala, že všetky modely budú mať unikátny hybridný systém e:HEV, podobný ako využívajú ostatné generácie modelov CR-V a Jazz, resp. Jazz Crosstar. To znamená, že nové HR-V bude jazdiť primárne na elektromotor a spaľovací motor (benzínový) bude prioritne slúžiť iba ako generátor elektrickej energie pre elektromotor. Priamo do pohonu sa bude zapájať len v špecifických prípadoch, a to napriamo cez jednostupňovú prevodovku. Samozrejmosťou budú pokročilé bezpečnostné a asistenčné prvky.
Nové HR-V bude v Európe dostupné koncom roka, no už teraz sa môžete zaregistrovať na slovenskej stránke značky.
Zdroj: Honda