Charakteristický prvok neopakovateľnej identity značky Rolls-Royce zdobí kapotu každého automobilu vyrobeného v Goodwoode a je jedným z najslávnejších a najžiadanejších ikonických emblémov na svete.
„Emblém Spirit of Ecstasy predstavuje pre našu spoločnosť oveľa viac než iba symbol značky a našich
produktov. Pre našich klientov je silným a všeobecne uznávaným symbolom úspechu, úsilia, výkonu a postavenia. V jeho kráse, jednoduchosti, elegancii a jedinečnosti sa snúbi všetko, čo naši klienti hľadajú a taktiež nájdu vo svojom motorovom vozidle Rolls-Royce.”
„Vo vnútri spoločnosti upevňuje Spirit of Ecstasy hrdosť a akúsi stavovskú česť, ktorú nazývame “esprit de corps”, spája a posilňuje rodinu Rolls-Royce po celom svete. Pripomína nám naše dedičstvo, princípy a inšpiratívny potenciál nás všetkých. Každý automobil, ktorý postavíme, si túto sošku musí zaslúžiť. Pretože je to ona, vďaka ktorej sme my aj každý Rolls-Royce jedineční a úplní,“ povedal Torsten Müller-Ötvös, generálny riaditeľ spoločnosti, Rolls-Royce Motor Cars.
Jej dizajn bol prevzatý z bronzovej sošky s názvom The Whisperer, ktorú vytvoril sochár a ilustrátor Charles Sykes pre svojho zamestnávateľa, automobilového priekopníka a obdivovateľa vozidiel Rolls-Royce, lorda Montague z Beaulieu. Prepojenie automobilového a umeleckého sveta si spoločnosť udržiava prostredníctvom umeleckého programu MUSE, The Rolls-Royce Art Programme, ktorý je hlavným protagonistom vo svete grafického zachytenia pohybu.
Prvá soška Spirit of Ecstasy bola vysoká cirka približne 18 cm. Dnes je menšia a meria okolo 9,5 cm. Je bezpečne ukrytá v špeciálnom kryte v kapote, kým nie je naštartovaný motor. Až potom plynulo a elegantne vystúpi na javisko pomocou precízne navrhnutého mechanizmu známeho ako “the rise”.