Testovať Hondu CR-V je pre mňa vždy radosť, pretože to auto mám rád. Nie je to však iba môj subjektívny pocit, to auto je vážne dobré. Vlastne preto ho mám rád a teraz som do rúk dostal top verziu – model s hybridným hnacím ústrojenstvom, pohonom všetkých štyroch kolies a najvyššou výbavou Executive. Navyše v krásnej príplatkovej červenej farbe Premium Crystal Red.
K výbave Executive patria kožené poťahy sedadiel a časti výplní dverí v slonovinovej farbe, dekory v štýle dreva. K tomu elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, vyhrievané sedadlá vpredu a vzadu, vyhrievaný volant, multimediálny systém Honda Connect 2 s navigáciou Garmin a zrkadlením smartfónu, otvárateľné panoramatické strešné okno, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, cúvacia kamera, kompletný balík bezpečnostných a asistenčných systémov, bezkľúčový systém, bezdotykové ovládanie piatych dverí a množstvo ďalších prvkov robia z tohto auta bohato vybavené SUV.
Osobne mám rád CR-V pre výborný posed za volantom, rozumne riešené odkladacie priestory, množstvo miesta na zadných sedadlách, vyvážený podvozok z hľadiska odpruženia, skvelé jazdné vlastnosti a po mechanickej stránke poctivú stavbu celého auta. A mám rád aj hybridný pohon CR-V, ktorý funguje opačne ako bežné hybridy. Tu je prioritným hnacím motorom elektromotor, benzínový motor väčšinu času funguje len ako generátor elektrickej energie. Do pohonu sa zapája len výnimočne v špecifických prípadoch.
Honda CR-V 2,0 i-MMD Hybrid AWD Executive
Cena: základ/test 24 790/41 990 €
Parametre: zážihový atmosférický R4/16V, 1 993 cm3, 107 kW (145 k) pri 6 200 ot.min-1, 175 Nm pri 4 000 ot.min-1, elektromotor, 135 kW (184 k), krútiaci moment 315 Nm. Max. systémový výkon 135 kW (184 k), max. systémový krútiaci moment 315 Nm. 0 – 100 km/h za 9,2 s, vmax = 180 km/h, spotreba NEDC/test 5,5/5,1 l/100 km.