„Višňové bude! Dnes mi spadol obrovský kameň zo srdca, lebo stavbu prevezme renomovaný a skúsený zhotoviteľ. Od podpisu zmluvy nás delia už len dni, potom zhotoviteľ prevezme stavenisko a do pár mesiacov sa na úseku začne čulý pracovný ruch,“ informoval o tom minister dopravy a výstavby Andrej Doležal o nasledujúcich krokoch.
Predošlý zhotoviteľ konzorcium Salini Impregilo – Dúha odišiel zo stavby kľúčového úseku D1, ktorý odkloní dopravu z cesty I. triedy popod Strečno, v marci 2019. Novú súťaž na dokončenie úseku vyhlásila NDS, a. s. formou tzv. súťažného dialógu v januári 2020. Pred Vianocami prišli ponuky troch stavebných firiem. Ponuky uchádzačov posudzovala a vyhodnotila 11-členná hodnotiaca komisia. Okrem ceny, ktorá mala v hodnotení váhu 45 %, bola kritériom lehota na prípravu projektovej dokumentácie (váha 5%), lehota na sprejazdnenie diaľnice (váha 35 %) a environmentálne kritérium, konkrétne množstvo akumulovanej vody v krajine (váha 15 %). Zhotoviteľ deklaruje, že úsek D1 dokončí do konca roka 2023, čo je podmienka na čerpanie eurofondov z aktuálneho operačného programu MDV SR OP Integrovaná infraštruktúra.
Okrem dokončenia najdlhšieho tunela s dĺžkou 7 460m bude zhotoviteľ pracovať na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510m. Po dokončení prinesie úsek úsporu času motoristom 15 min, prepojí novootvorený úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (čím vznikne úplný obchvat Žiliny) s už existujúcim diaľničným obchvatom Martina.
Uvidíme, čo to bude s týmto neslávnym tunelom, ktorý je už roky spojený s problémami rôzneho druhu.
Zdroj: mindop.sk