Nemeckí majstri špeciálne upravených motoriek – Kingston Custom si najnovšie vzali na mušku BMW R 18, ktorú prerobili na pôsobivý model “Spirit of Passion” v štýle art deco. Originálny dizajn s retro nádychom je dielom Dirka Oehlerkinga.
Technika nedávno predstaveného východzieho motocykla bola prekvapivo nezmenená, premenila sa však kapotáž. Práve kapotáž Kingston púta najväčšiu pozornosť, no súčasne ani netreba zdôrazňovať, že znamenala najväčšiu výzvu. Je vyrobená ručne, dizajnový jazyk Kingston potom nesú aj riadidlá a blatník. Výfuk BMW R 18 upravil Oehlerking v štýle modelu Kingston Roadster, zatiaľ čo jeho sedlo vychádza z radu univerzálneho príslušenstva.
Smerové svetlá nahradil smerovkami Kellermann a predný LED svetlomet je teraz integrovaný do kapotáže. Kapotáž a krídlo prevzali originálne farebné prevedenie a línie a boli doplnené o niektoré detaily v štýle Kingston. Zavesenie kolies a palivová nádrž sú pôvodné. Design ako celok je založený na klasickom štýle art deco. Vďaka svojej konštrukcii, ktorá sa extrémne hodí na prestavbu, je model R 18 k úpravám priamo predurčený.
R 18 sa vyznačuje výrazným historickým odkazom, pričom technicky aj vizuálne nadväzuje na slávne modely, ako je BMW R 5. Okrem toho sa zameriava na puristickú techniku bez kudrliniek a samozrejme na motor big boxer. Motocyklová divízia BMW aktívne spolupracuje s ľuďmi, ktorí sa venujú úpravám a prestavbám jednostopových strojov. Najnovší počin „Spirit of Passion“ („Duch vášne“) patrí do série „SoulFuel“ (Soul – duša, fuel – palivo).
Rovnako ako vlani Bernhard „Blechmann“ Naumann aj Oehlerking použil nádherný cruiser R18 s dvojvalcovým boxerom 1802 cm3 a kardanom. Výkon 67 kW, respektíve 91 koní určite postačí. Tradičný čierny lak s bielym linkovaním je bežne dostupný aj na sériovú R18-tku, ale v prípade „Ducha vášne“ dostáva motorka ďalší rozmer. Zatiaľ nie je jasné, či Kingston vyrobí len jeden exemplár, pretože na motorke sa nachádza aj nápis Limited Edition.
/Kapotáž Kingston púta najväčšiu pozornosť, no súčasne znamenala najväčšiu výzvu./
Mimochodom, Oehlerking je rodák z Hannoveru. Má skúsenosti s pretekaním, prestavbám sa venuje skoro štyri dekády. Už má za sebou sedemnásť stavieb na základe motoriek od BMW. V júni 2018 dokončil Black Phantom so vzduchom chladeným boxerom R75, ale nechal sa inšpirovať súťažnými strojmi z dvadsiatych rokov. V prípade staršieho modelu White Phantom tiež použil dnes už historickú techniku, konkrétne R80 RT z „osemdesiatok“.
-jj- Zdroj a foto: BMW Press, Wikipedia, Bikeexif, Motorkáři