Pred niekoľkými dňami vám vyšla prvá kniha. Čomu sa v nej venujete?
Venuje sa samotnému cvičeniu a strave, ale aj nastaveniu mysle. Telo a myseľ totiž musia byť v rovnováhe alebo keď sa na to pozriem z opačného konca, tak dobre nastavená myseľ pomôže prekonať fyzické krízy počas cvičenia, ale aj v živote. Snažil som sa pritom písať tak, aby tomu porozumel každý a aby tá kniha ľuďom pomohla dosiahnuť ciel, ktorý si stanovili.
Ako špičkový športovec a tréner určite najazdíte, resp. ste najazdili veľa kilometrov. Aký ste vodič?
Ak mám byť úprimný, tak je vo mne kus defenzívneho aj kus ofenzívneho vodiča. Niekedy, keď sa ponáhľam, som bohovo rýchly vodič, ale zdôrazňujem, že som pritom bezpečný. Idem rýchlo iba tam, kde sa dá, a ani vtedy, keď sa ponáhľam, nepredbieham za každú cenu. Zároveň som vtedy pripravený zaplatiť pokutu. Inokedy zase „salám-banán“, relaxujem a užívam si jazdu. Priznám sa, to mám radšej.
Predpokladám, že ste vystriedali veľa áut. Koľko ich bolo a ktoré bolo z tých bývalých „naj“ a prečo? Samozrejme, neberme do úvahy to terajšie.
Nemáte pravdu, ja mám do dnešného dňa Volkswagen Multivan, ktorý už pomaly dosluhuje, ale predať sa ho nechystám. Mám ho totiž veľmi rád a teraz na ňom jazdí môj syn. Predtým som mal iba dve autá, obe Škody Octavia. Multivan bol po nich iná liga. Milujem autá, ktoré viem maximálne využiť. Keď potrebujem do Multivanu nabaliť malého slona, tak ho tam pokojne dám a nič neriešim.
To je celkom prekvapivé, zdá sa, že ste skromný chlapík.
Ja nie som „autičkár“, ale skôr človek, ktorý má rád funkčné veci a navyše keď si raz zvyknem na niečo, tak pri tom ostávam.
Spomínali ste, že na Multivane jazdí váš syn, na čom teda jazdíte dnes vy?
Vďaka šou Extrémne premeny som začal jazdiť na obdobe Multivanu, Citroëne Spacetourer. Bol som veľmi príjemne prekvapený, aké je to dobre postavené auto. Teraz jazdím na Citroëne Grand C4 Spacetourer. Je skvelé, pretože si s ním, vďaka mäkkému podvozku, môžem vychutnávať pohodu a komfort. Pritom mi poskytuje veľkorysý priestor, oceňujem najmä to, že sa mi do kufra zmestí bicykel. Nedávno som mal možnosť otestovať aj plug-in hybridný Citroën C5 Aircross, ktorý je nápomocný v rámci finančnej úspory, ale najmä ohľaduplný k prírode. A to ako milovník prírody veľmi oceňujem.
Ľudia vás poznajú najmä vďaka šou Extrémne premeny, kde koučujete veľmi obéznych ľudí. Čo by ste však odporúčali bežným motoristom, čo majú robiť, aby sa ten „život v automobile“ čo najmenej podpísal na ich zdraví?
Práve nedávno som v spolupráci s Citroënom natočil seriál videí pod názvom Buď fit za volantom, kde poskytujem tipy, ako si spríjemniť dlhšiu jazdu a byť fit za volantom. Najdôležitejšia vec je, aby si sadali za volant s uvoľnenou a vyrovnanou mysľou. Vynervovaný a nesústredený vodič je na ceste hotová pohroma. Druhá najdôležitejšia vec je, aby nepreceňovali svoje schopnosti. A teraz nemyslím iba tie šoférske, ale aj fyzické. Keď cítite únavu, dajte si pauzu, zacvičte si a ponaťahujte svaly. Stačí napríklad minúta jamping jacku, 5 kľukov a keď tieto dva cviky zopakujete trikrát, tak si prekrvíte organizmus na ďalšie kilometre. Verte mi, za tých pár minút vám nič neutečie. Je tu však ďalšia vec, a to pozícia za volantom. Často vidím, že vodiči doslova ležia za volantom alebo sedia vykrivení, iba jednou rukou na volante. Správna poloha je pritom nesmierne dôležitá vec hneď z dvoch hľadísk – z hľadiska bezpečnosti, pretože „ležiaci“ vodič nemá šancu v kritickej situácii správne ovládať auto, a zo zdravotného hľadiska, pretože nesprávna poloha za volantom vedie k bolestiam chrbtice, krížov, sedacích svalov, ramien… A v konečnom dôsledku vlastne aj z hľadiska komfortu, pretože pri správnej polohe sa telo menej namáha a cítite sa lepšie. Pritom nastaviť si správne sedadlo a volant sú najjednoduchšie veci, čo človek môže pre seba urobiť v aute. Auto nie je posteľ.